Skämtsam datingtjänst från BlueFactory
- Vi ville inte göra en likadan datingstjänst som de som redan finns på marknaden, för vi vill sätta stopp för "fula gubbar". Därför har vi valt att inte ha med någon profil där man ska fylla i hur man ser ur och så vidare. Vår datingstjänst är av det lite lättsammare slaget, säger Per Holmqvist, produktionsutvecklings chef på BlueFactory.
BlueFactorys dating är främst till för att flirta med någon man redan känner till så pass att man har personens mobiltelefonnummer. Låt oss säga att du länge spanat på någon kille eller tjej. När du knappat in personens mobilnummer kan du välja mellan ett antal färdiga meddelanden - till exempel "någon gillar dig" eller "jag har spanat på dig".
När föremålet för uppvaktningen får meddelandet i form av ett SMS eller via wap är avsändaren anonym.
Men eftersom tjänsten har GSM-positionering kan den uppvaktade se ungefär var beundraren befinner sig. Så om man springer tillräckligt snabbt har man en viss chans att se vem som skickat meddelandet.
- Om man råkar skicka en hälsning till samma person som man själv fått en flirt ifrån avslöjas båda avsändarna för varandra, säger Per Holmqvist.
Man kan också välja att skriva ett eget meddelande, som uppenbarar sig först om den man skickat ett meddelande till skickar ett likadant till en själv.
En svensk operatör ska lansera tjänsten till våren. Exakt vilken det blir vill dock inte Per Holmqvist avslöja.
Samma operatör kommer också lansera Black Jack, vid samma tillfälle. Detta är dock en ren wap-tjänst.