Tryggare i tunnelbanan

SL introducerar chattfunktion i sin rese-app

Ska göra det enkelt att komma i kontakt med SL:s personal.

Publicerad Uppdaterad

Den 2 september kommer Storstockholms Lokaltrafik (SL) att släppa en uppdaterad version av sin app. Den stora nyheten i den här versionen är att man introducerar en chattfunktion så att resenärer snabbt ska kunna komma i kontakt med väktare eller annan personal på SL:s trygghetscentral. Detta om resenärer till exempel känner sig otrygga när de är ute och reser, eller vill rapportera om andra problem i kollektivtrafiken. Trygghetscentralen är bemannad dygnet runt och står i sin tur i kontakt med ordningsvakter, poliser, SOS alarm och räddningstjänst.

Den nya chattfunktionen kommer att vara tillgänglig för Ios-användare den 2 september och enligt SL "snart även för Android-användare". Sedan tidigare har man kunnat nå trygghetscentralen via ett konstnadsfritt 020-nummer.

Källa