Svaret på allt

Publicerad Senast uppdaterad

Göteborgsföretaget Emaco arbetar just nu på att färdigställa en lösning som ska förenkla avsevärt för såväl återförsäljare som olika typer av supportavdelningar.

Lösningen är en guide där man steg för steg får förklarat för sig hur olika inställningar görs på olika enheter. Det kan handla om enskilda enheter eller om hur man gör för att koppla ihop olika enheter med varandra, till exempel en specifik handdator med en specifik mobiltelefon.

Lösningen gör att återförsäljaren kan hjälpa kunden med många olika frågor trots att han kanske själv inte har den kunskap som krävs inom varje enskild produkt.

Instruktionerna är gjorda så att det inte ska krävas mycket kunskap i ämnet för att kunna använda verktyget. Den största tillgången i tjänsten är att den innehåller ett stort antal kombinationer av abonnemang och enheter. Man kan till exempel få instruktioner för hur man ställer in GPRS-uppkoppling för ett Vodafone-abonnemang med en Ipaq 3660 och en Ericsson T68.

Företaget avser att erbjuda tjänsten till återförsäljare under september och redan nu testas systemet hos ett tjugotal återförsäljare.