Tele2/Comviq har Sveriges bästa kundtjänst

Publicerad Senast uppdaterad

Vårt stora test av alla mobiloperatörers kundtjänster visade att det finns skrämmande stora skillnader mellan företagen. Det är främst de nya och virtuella operatörerna som har problem. Ett undantag är Glocalnet som pressade Tele2/Comviq i striden om slutsegern.

Testet gick till så att vi ringde tre samtal till varje operatör och ställde följande tre frågor:

  • Hur gör jag för att avlyssna mitt mobilsvar när jag åker till Spanien?
  • Jag har hört att man kan byta operatör och behålla sitt nummer, hur gör jag?
  • Jag har en Samsung SGH-A110, hur jag ska ställa in den för att kunna wappa?

    - Det här är jätteroligt för all personal som jobbar med kunderna, sa Tele2/Comviq:s kundtjänstschef Jeanette Almberg, när vi delade ut diplom och blommor till vinnaren.

    Testet genomfördes under december och januari och du kan läsa mer om det i nummer 2, som finns ute i butik tisdagen den 5:e februari.