Tele2Comviq och Sony Ericsson hetast bland unga

Enligt en undersökning om de starkaste varumärkena hos ungdomar lyckas Tele2comviq och Sony Ericsson bäst i sina respektive kategorier.

Publicerad Senast uppdaterad

Undersökningsinstitutet Ungdomsbaromentern har frågat drygt ungdomar i åldrarna 15 till 24 år vilka varumärken som är hetast just nu. I kategorin mobiltelefoner ansågs Sony Ericsson allra hetast, följt av Samsung på andra plats och Nokia på tredje. När det gällde mobiloperatörer var Tele2comviq den operatör som klarade sig bäst. Efter Tele2comviq placerade sig Tre och därefter Halebop. Man konstaterar att Tele2comviq "står ohotad som ungdomars favoritoperatör" men att Tre samtidgt har växer "påtagligt"

Tele2comviq och Sony Ericsson klarar sig också bra totalt sett. Totalt sett anses Coca-cola vara det allra hetaste varumärket. Tele2comviq anses näst hetast och Sony Ericsson rankas som det tredje hetaste.

Undersökningen genomfördes de två första veckorna i februari. Antalet deltagare var 2633 personer.