Telenors kunder mer missnöjda

En ny stor kundundersökning har gjorts och den visar att allt fler är nöjda med sin mobiloperatör. Trenden är tydlig, utom för Telenor som går åt motsatt håll.

Publicerad Senast uppdaterad

Telenors problem bedöms vara kopplade till den tid då före detta Vodafone hette Europolitan. Vodafones siffror har varit låga jämfört med övriga operatörer, men främst har förväntningarna från Europolitantiden varit högre än vad bolaget senare kunnat leva upp till.

I topp i år hamnar Tele2 tätt följda av Telia. Båda dessa två operatörer ökar i mätningen jämfört med föregående år, men det största klivet tar Tre. De ligger sist bland de större bolagen, men har på allvar tagit upp kampen med de övriga, enligt SKI för att man lyckats förbättra sin service gentemot kunderna.

SKI, eller Svenskt kvalitetsindex är ett system för att mäta hur nöjda kunder är och drivs av bland andra Handelshögskolan i Stockholm.