Telia-loggan ska symbolisera värme och närhet
I ett pressmeddelande från Telia i dag på förmiddagen förklaras hur den nya logotypen för företaget ska tolkas:"Symbolen och namnet och ska representera sammanflätad kommunikation för alla tillfällen. Den röda färgen symboliserar värme och närhet. De pulserande prickade linjerna antyder både rörelse och vägar för information och kommunikation. Symbolen ger en känsla av dynamik."Telias koncernchef Jan-Åke Kark menar att Telia är ett av Nordens starkaste varumärken och att man man genom lanceringen av den nya logotypen tydligt visar att man är en dynamisk ledande aktör i den nya ekonomin. Nu väntar en mediakampanj i TV, på stan och i tidningar för att vi ska lära oss Telias nya utseende.Företaget som gjort om Telias logga, Interbrand, har tidigare ryckt upp företag som BMW, British Airways, MasterCard och Pharmacia Upjohn. Vad Telias nya ansikte kostat vågar vi inte ens spekulera i här på Mobils redaktion.Är det någon av våra läsare som har en idé om vad prickarna i den nya loggan ska föreställa så är ni välkomna att skicka ett e-postmeddelande till oss på mats.sjodin@mobil.nu och berätta. Det bästa förslaget belönas med en Mobil t-shirt och vinnaren presenteras i VeckansNotiser på fredagTitta även på Telias omdesignade hemsida: http://www.telia.se