Vattenfall erbjuder sina kunder mobiltelefoni

Publicerad Senast uppdaterad

Energibolaget Vattenfall har idag drygt 600 000 elkunder, varav cirka 100 000 har valt Vattenfall som leverantör av fast telefoni. Lanseringen av mobiltelefonitjänster till Vattenfalls elkunder kommer att påbörjas efter sommaren. Ambitionen är att en betydande del av de kunder, som idag valt fast telefoni via Vattenfall, även skall ha Vattenfall som leverantör av mobiltelefoni.

- Detta avtal gör det möjligt för Vattenfall att erbjuda våra konsumentkunder mobiltelefoni, vilket är en väsentlig del i vår flerproduktstrategi, säger Jan-Åke Karlsson, chef för Vattenfall Försäljning Sverige. Möjligheten att erbjuda mobiltelefoni gör att vi kan ge kunderna ett ökat mervärde och stärka kundrelationen. Kunderna kommer att få hjälp med sina el- och telefonitjänster genom en gemensam kundservice, samtidigt som vi erbjuder samfakturering av el- och telefonitjänster.