Gör sig av med klassisk slogan

Nu trappar HTC upp PR-kriget

HTC vill tuffa till sig när det gäller marknadsföringen. Det första steget? Att göra sig av med sin "Quietly Brilliant"-slogan.– HTC är bra på innovation, men vi har inte varit tillräckligt högljudda när vi talat om det, säger Benjamin Ho, marknadschef hos HTC.

Publicerad Uppdaterad

Under den senaste tiden har taiwanesiska tillverkaren HTC valt att lägga en allt mer aggressiv ton i sin marknadsföring. Detta märktes i synnerhet i den anti-Galaxy S 4-kampanj (#theNextBigFlop) som HTC förde via det sociala nätverket Twitter.

Ett annat exempel är den kupp som HTC genomförde för några veckor sedan, då man gick ut och visade upp nya flaggskeppet HTC One alldeles utanför lokalen där Samsung skulle lansera Galaxy S4.

"Kameran ligger bakom försening"

Enligt uppgifter har HTC mer än fördubblat sin marknadsföringsbudget för 2013. Totalt rör det sig om en häpnadsväckande höjning på 250 % jämfört med föregående år. Men vad man ska byta ut sin klassiska "Quietly Brilliant"-slogan mot kan marknadschefen Benjamin Ho ännu inte avslöja.

HTC:s slogan - snart ett minne blott.

HTC passar även på att bekräfta att det är kameradelen på HTC One som ligger bakom flaggskeppets försening, som Mobil.se tidigare har rapporterat om.

"Det stämmer att det finns en brist på komponenter, vilket beror på att telefonens kamera har designats specifikt för oss. Därför kan inte produktionstakten ökas tillräckligt snabbt", säger Benjamin Hoo i en intervju med Wall Street Journal.

Källa