Samsung kultursatsar

Sitcom och musikal i ett

Samsung lanserar TV-serie för stärka sitt varumärke som arbetsgivare bland unga.

Publicerad Senast uppdaterad

Elektronikjätten Samsung har bestämt sig för att stärka sin profil som en modern och attraktiv arbetsgivare bland Koreas 20 – 30-åringar. Vanliga åtgärder för att uppnå det brukar vara att sponsra universitet, delta i arbetsmarknadsmässor eller erbjuda examensarbeten och praktikplatser. Samsung väljer istället att lansera vad man beskriver som en ”musicom” – en blandning av musikal och sitcom.

Handlingen kretsar kring den fiktiva Samsungmedarbetaren Mirae, som arbetar vid huvudkontoret i Seoul – en plats där sång och dans tycks höra till vardagen.

Samsungs musikal-sitcom produceras i sex 60-minutersavsnitt och kommer att släppas på Youtube under oktober. Titeln är, direkt översatt till engelska, ”Best future”. Samsung har tidigare spelat in en liknande serie, dock utan musikalinslag, med den nästan lika blygsamma titeln ”Endless energy”.

Källa