-
PLUS
Sju mobiltips för semestern – mer uppkopplad, billigare, smartare
-
PLUS
Krönika: Mobiltillverkarna låter andra göra jobbet
-
PLUS
Krönika: Hoppet lever – IOS och Android kan visa innovationskraft
-
PLUS
Mobil svarar: Airtag-alternativ, mobil för hörapparat, Sony Xperia och bäst från Google
-
PLUS
Krönika: Sonys resa från störst till obefintlig
-
PLUS
28 mobilabonnemang för under 200 kronor i månaden
-
PLUS
Krönika: Mobilen halkade och störtade ner i asfalten
-
PLUS
I stället för Gmail: Bättre e-post i mobilen
-
PLUS
Bättre mobiler i Europa med nya regler – Så får du glädje av dem
-
PLUS
Krönika: Uppdateringarna som gör Iphones kamera sämre
Sms-problem hos Halebop

Sedan några dagar tillbaka når vissa av de sms som Halebops kunder skickar inte mottagaren, samtidigt som kunderna ibland får felaktiga besked om att skickade meddelande inte gått fram, enligt Gabriella Westin på Halebop.
På Halebop uppger man att det sedan några dagar tillbaka varit problem med sms-trafiken. Det yttrar sig bland annat i att en del kunder som skickat sms fått ett felaktigt meddelande om att det skickade sms:et inte kommit fram till mottagaren. Gabriella Westin, pressansvarig på Halebop, säger först att det bara rör sig om ett felaktigt meddelande som dyker upp hos kunder som skickar sms.
- En del av våra kunder får ett meddelande på sin display, men det når mottagaren ändå, säger Westin först till Mobil, men nyanserar sig sedan:
Meddelandena når alltså mottagarna i alla fall?
- I de allra flesta fall ska det gå iväg.
Hur många är det som drabbats av det här?
- Det är ett väldigt begränsat problem.
Kommer de som inte har kunnat skicka sms att kompenseras på något sätt?
- Det får vi kolla på från fall till fall, säger Westin.
Har man haft problem med att skicka sms får man vända sig till Halebops kundtjänst om man vill begära ersättning.
Gabriella Westin kan inte svara på när man räknar med att ha löst problemet, men hon säger att man "jobbar med det för fullt".