-
PLUS
Krönika: Bra jobbat! Du har simmat 1 meter – se alla uppgifter om ditt träningspass här
-
PLUS
Airpods: 11 tips för att hitta okända funktionerna och lösa vanliga problem
-
PLUS
Googles Pixel 10-lansering på djupet
-
PLUS
Krönika: När AI behöver en ständig övervakare
-
PLUS
Långtidstest: Samsung Galaxy S25
-
PLUS
Krönika: När AI meckar med våra bilder utan att vi bett om det
-
PLUS
Allt du behöver veta om mobilens skärm
-
PLUS
Krönika: Tunnare telefoner som gör skillnad
-
PLUS
Specialtest: Dubbel batteritid med esim i Galaxy Watch 8 Classic
-
PLUS
Krönika: In i framtiden med en uråldrig mobil
Telia tappar på mobilmarknaden
Det var en stor vinst Telia kunde presentera på torsdagen, men samtidigt ser man att Telia tappar marknadsandelar och det främst inom mobiltelefoni. Under de tre månaderna har Telia lyckats locka till sig 16 000 nya mobilkunder, främst inom kontantkortssegmentet. Det är dock för få för att man ska behålla sina marknadsandelar och det innebär att konkurrenterna drar i från.
- Man kan konstatera att de inte ens tar in lika många kunder som Vodafone i Sverige. Telia är väldigt mycket större så de borde ta in många fler kunder än Vodafone. Det här är en trend vi har sett tidigare och den ser ut att fortsätta även in i andra kvartalet. Det säger Sven Sköld, analytiker på Hagströmer&Qviberg till Sveriges Radios Ekoredaktion.
VD Anders Igel säger att man den senaste tiden märkt en ökad kundtillströmning till följd av ökad marknadsföring och nu ska Telia satsa ytterligare på just marknadsföring för att locka till sig fler kunder.