-
PLUS
Krönika: Ökande likriktning och mer av samma
-
PLUS
Apples lansering på djupet
-
PLUS
Prisvärda mobiler, Swedbank, problemlösning, Xiaomi 15 Ultra och mer – Mobil ger svar
-
PLUS
Krönika: Därför kan vi förvänta oss en ny Windows-telefon - del 2
-
PLUS
Krönika: Därför kan vi förvänta oss en ny Windows-telefon
-
PLUS
Krönika: Bra jobbat! Du har simmat 1 meter – se alla uppgifter om ditt träningspass här
-
PLUS
Airpods: 11 tips för att hitta okända funktionerna och lösa vanliga problem
-
PLUS
Googles Pixel 10-lansering på djupet
-
PLUS
Krönika: När AI behöver en ständig övervakare
-
PLUS
Långtidstest: Samsung Galaxy S25
Trots Galaxy Note 7-fiaskot
Samsung åter korat till mest pålitliga varumärket i Asien

Brinnande och exploderande telefoner har inte gjort konsumenterna nämnvärt skeptiska till Samsung. Det visar marknadsundersöknings-företaget Nielsens årliga undersökning av vilka varumärken som de asiatiska konsumenterna litar på mest.
Det är sjätte året på raken som Samsung plockar hem titeln ”mest pålitliga varumärket” i Asien. Det är inte bara anmärkningsvärt på grund av Note 7-debaclet, utan även på grund av att undersökningen inte heller är begränsad till asiatiska varumärken. Samsung slår bland annat stora etablerade varumärken som Apple och Nestle på fingrarna. Totalt 1 000 varumärken finns med i undersökningen, där man tillfrågat 6 000 personer i 13 asiatiska länder.
”Hanterade skandalen bra”
Att Samsung hamnat högst på listan beror förstås inte enbart på företagets smartphone-enheter, utan på att man har en bred produktflora och har vunnit konsumenternas tillit på en rad olika områden. Samsung menar själva dessutom att man hanterade hela Note 7-fiaskot med bravur, och att man därför lyckats bibehålla kundernas förtroende. Den saken kan förvisso ifrågasättas, då det initiala återkallandet präglades av en hel del rörighet.