-
PLUS
Krönika: När en mobiltelefon förtjänar en allvarlig varning
-
PLUS
Mobil svarar: Uppdateringskrav, Doro-kritik, bättre ljud, Huawei-alternativ och mer
-
PLUS
Krönika: Att bryta dominans med bättre som inte är dyrare
-
PLUS
Upptäck alla möjligheter med din Garmin-klocka – Våra bästa tips del 2
-
PLUS
Krönika: Apple Watch i Android väcker drömmen
-
PLUS
Upptäck alla möjligheter med din Garmin-klocka – Våra bästa tips del 1
-
PLUS
Krönika: Alla kan inte köpa begagnat
-
PLUS
7 viktigaste nyheterna som kommer till Iphone, Ipad och Apple Watch
-
PLUS
Sju mobiltips för semestern – mer uppkopplad, billigare, smartare
-
PLUS
Krönika: Mobiltillverkarna låter andra göra jobbet
Trots Galaxy Note 7-fiaskot
Samsung åter korat till mest pålitliga varumärket i Asien

Brinnande och exploderande telefoner har inte gjort konsumenterna nämnvärt skeptiska till Samsung. Det visar marknadsundersöknings-företaget Nielsens årliga undersökning av vilka varumärken som de asiatiska konsumenterna litar på mest.
Det är sjätte året på raken som Samsung plockar hem titeln ”mest pålitliga varumärket” i Asien. Det är inte bara anmärkningsvärt på grund av Note 7-debaclet, utan även på grund av att undersökningen inte heller är begränsad till asiatiska varumärken. Samsung slår bland annat stora etablerade varumärken som Apple och Nestle på fingrarna. Totalt 1 000 varumärken finns med i undersökningen, där man tillfrågat 6 000 personer i 13 asiatiska länder.
”Hanterade skandalen bra”
Att Samsung hamnat högst på listan beror förstås inte enbart på företagets smartphone-enheter, utan på att man har en bred produktflora och har vunnit konsumenternas tillit på en rad olika områden. Samsung menar själva dessutom att man hanterade hela Note 7-fiaskot med bravur, och att man därför lyckats bibehålla kundernas förtroende. Den saken kan förvisso ifrågasättas, då det initiala återkallandet präglades av en hel del rörighet.