-
PLUS
Krönika: När AI behöver en ständig övervakare
-
PLUS
Långtidstest: Samsung Galaxy S25
-
PLUS
Krönika: När AI meckar med våra bilder utan att vi bett om det
-
PLUS
Allt du behöver veta om mobilens skärm
-
PLUS
Krönika: Tunnare telefoner som gör skillnad
-
PLUS
Specialtest: Dubbel batteritid med esim i Galaxy Watch 8 Classic
-
PLUS
Krönika: In i framtiden med en uråldrig mobil
-
PLUS
Samsung Galaxy S7 vs S25 – Så mycket har hänt på nio år
-
PLUS
Duell i tunnaste vikbara: Samsung Galaxy Z Fold 7 mot Honor Magic V3
-
PLUS
Krönika: Världens tunnaste mobiltelefon
Spelrecension
Geometry Dash: Vansinnets kuber
Geometry Dash är lika delar frustrerande som beroendeframkallande toppat med en hel del neon.
Flappy Bird är inte det enda fenomenet i spelvärlden i år. Geometry Dash bygger lite på samma princip, fast betydligt mer välgjort.
Du spelar som en fyrkant (eller rymdskepp eller femtioelva andra grejer beroende på var på banan du är och vilka figurer du låst upp) som hela tiden åker framåt längs en bana. Ett tryck på skärmen gör att din figur hoppar och mer än så är det inte med spelet … utöver hinder, plattformar, taggar och mängder med andra objekt som du antingen ska hoppa över eller använda för att hoppa över nästa hinder.
Träffar du något elakt dör du och får börja om från början, oavsett hur långt på den aktuella banan du kommit. Svårighetsgraden börjar dessutom på svår och fortsätter sedan spikrakt uppåt. Samtidigt är spelet väldigt svårt att lägga ifrån sig då du bara vill försöka en gång till …