-
PLUS
Krönika: Tunnare telefoner som gör skillnad
-
PLUS
Specialtest: Dubbel batteritid med esim i Galaxy Watch 8 Classic
-
PLUS
Krönika: In i framtiden med en uråldrig mobil
-
PLUS
Samsung Galaxy S7 vs S25 – Så mycket har hänt på nio år
-
PLUS
Duell i tunnaste vikbara: Samsung Galaxy Z Fold 7 mot Honor Magic V3
-
PLUS
Krönika: Världens tunnaste mobiltelefon
-
PLUS
24 timmar med nya Samsung Galaxy
-
PLUS
Samsungs lansering av Galaxy Z Flip 7, Z Fold 7 och Galaxy Watch 8 på djupet
-
PLUS
Krönika: När en mobiltelefon förtjänar en allvarlig varning
-
PLUS
Mobil svarar: Uppdateringskrav, Doro-kritik, bättre ljud, Huawei-alternativ och mer
Nollresultat fjärde kvartalet
HTC: Vi missade mellanprissegmentet

HTC gör nära nollresultat fjärde kvartalet och flaggar för att nästa kvartal blir värre. Man anger att man missade lågprissegmentet som en av orsakerna och lovar en mer prisvärd produktportfölj framöver.
När HTC presenterar slutversionen av sitt resultat för fjärde kvartalet gör man i princip nollresultat, vinsten är på 66 miljoner kronor, och det enbart tack vare att man sålt resten av sin andel i Beats. Omsättningen föll också för nionde kvartalet i rad, och man flaggar för att första kvartalet 2014 kommer att bli ännu tuffare. När företagets vd Peter Chou förklarar vad som gått snett och vad man ska göra åt det framhåller man att man missat mellanprissegmentet.
HTC har i dag ett par riktigt trevliga och prisvärda mellanpristelefoner i Desire 500 och Desire 601, men större delen av marknadsföringskrutet lade man under året som gick på HTC One, inklusive en marknadsföringskampanj i USA med Robert Downey jr som kostade en miljard dollar och enligt HTC misslyckades med att generera någon ökad försäljning.
Peter Chous löfte för framtiden är att skapa en produktportfölj med prisvärda telefoner som förhoppningsvis ska göra att företaget kan återta marknadsandelar och börja gå med vinst igen.
Vad tror ni, kan HTC vända den nedåtgående trenden och är i så fall billigare telefoner svaret? Skriv och kommentera!