-
PLUS
Årets bästa produkter och viktigaste händelser – Mobil sammanfattar 2025
-
PLUS
Krönika: Okej, men hur agerar mobiloperatörerna i kaoset?
-
PLUS
Mobil svarar om telefonerna som blockeras i 2G- och 3G-nedstängningen
-
PLUS
PTS bär skulden när mobiler spärras med kort varsel
-
PLUS
Krönika: Bästa prylen jag någonsin köpt
-
PLUS
Nyheterna som gör mobilens batteri bättre
-
PLUS
Krönika: 7 års uppdateringar men laddkontakten är slut
-
PLUS
Duell: Vikbara Honor Magic V5 mot Samsung Galaxy Z Fold 7
-
PLUS
Krönika Apple Intelligence: Skrattretande
-
PLUS
Oppo om Hasselblad, europeisk expansion och hur de ska lyckas
Apptweets
Appmarknadsföring nu på Twitter
Realtidsinfo effektiviserar appnedladdningar.
Twitter meddelade i går att apptillverkare nu kan köpa in sig i Twitterflöden. Beskedet kommer efter ett omfattande betatest, i vilket Twitters information om sina användares intressen, nationalitet, kön och mobilplattform kombinerat med deras realtidsuppdateringar om sina förehavanden visat sig vara mycket effektivt för att driva appköp.
De riktade tweetsen kan antingen skapas automatiskt och bestå av appens ikon, beskrivning och nedladdningsknapp, anpassas och skräddarsys med ytterligare köpargument eller bestå av en länk i en tweet. Även möjligheten att följa hur en kampanj påverkar appnedladdningen och påföljande Twitterkonversationer ingår. Twitter tar dessutom bara betalt per klick, när användare klickar sig vidare till Google Play eller App Store, eller direkt öppnar appen.
I maj i år visade appanalysföretaget Fiksu hur Facebooks detaljerade information om sina användare var överlägsen för appmarknadsföring jämfört med andra annonseringsmetoder.