-
PLUS
Mobil förutsäger mobilåret 2026 (del 2): Mobiltillverkarnas framtidsutsikter
-
PLUS
Krönika: Konsumentverket får städa när 2g och 3g stänger ner
-
PLUS
Krönika: Det här behöver Samsung göra för att lyckas 2026
-
PLUS
Så länge håller en mobil, snabbladdningens effekt och mer – Mobil svarar
-
PLUS
Krönika: Tre mobilhändelser som blir mina höjdpunkter 2026
-
PLUS
Mobil förutsäger mobilåret 2026 (del 1)
-
PLUS
Årets bästa produkter och viktigaste händelser – Mobil sammanfattar 2025
-
PLUS
Krönika: Okej, men hur agerar mobiloperatörerna i kaoset?
-
PLUS
Mobil svarar om telefonerna som blockeras i 2G- och 3G-nedstängningen
-
PLUS
PTS bär skulden när mobiler spärras med kort varsel
Zombie-Xcom
Apptest: The Walking Dead: No Man’s Land
Walking Dead som freemiumspel med Xcom-vibbar.
TV-serien The Walking Dead har fått en hel del licensspel kring sig till de flesta plattformar numera, av varierande kvalitet såklart. Nu är det dags för ytterligare ett till mobila format.
I ena delen av spelet har du ett läger som ska byggas upp, byggas ut och uppgraderas. Men huvuddelen ligger i ett enkelt men engagerande strategispel som har plankat hela konceptet från Xcom. Då är det tur att förlagan är så pass bra som den är, för det turordningsbaserade strategispel vi möts av här är riktigt vettigt på många punkter.
Nackdelen är att spelet faller i freemiumfällan ganska fort, med en svårighetskurva som pekar lodrätt uppåt alldeles för snabbt och där den enda utvägen är att hoppas på mirakel eller köpa bättre utrustning för att klara uppgiften. Det är trist på något som annars hade en så pass bra grund att stå på.