-
PLUS
Krönika: Ökande likriktning och mer av samma
-
PLUS
Apples lansering på djupet
-
PLUS
Prisvärda mobiler, Swedbank, problemlösning, Xiaomi 15 Ultra och mer – Mobil ger svar
-
PLUS
Krönika: Därför kan vi förvänta oss en ny Windows-telefon - del 2
-
PLUS
Krönika: Därför kan vi förvänta oss en ny Windows-telefon
-
PLUS
Krönika: Bra jobbat! Du har simmat 1 meter – se alla uppgifter om ditt träningspass här
-
PLUS
Airpods: 11 tips för att hitta okända funktionerna och lösa vanliga problem
-
PLUS
Googles Pixel 10-lansering på djupet
-
PLUS
Krönika: När AI behöver en ständig övervakare
-
PLUS
Långtidstest: Samsung Galaxy S25
Zombie-Xcom
Apptest: The Walking Dead: No Man’s Land
Walking Dead som freemiumspel med Xcom-vibbar.
TV-serien The Walking Dead har fått en hel del licensspel kring sig till de flesta plattformar numera, av varierande kvalitet såklart. Nu är det dags för ytterligare ett till mobila format.
I ena delen av spelet har du ett läger som ska byggas upp, byggas ut och uppgraderas. Men huvuddelen ligger i ett enkelt men engagerande strategispel som har plankat hela konceptet från Xcom. Då är det tur att förlagan är så pass bra som den är, för det turordningsbaserade strategispel vi möts av här är riktigt vettigt på många punkter.
Nackdelen är att spelet faller i freemiumfällan ganska fort, med en svårighetskurva som pekar lodrätt uppåt alldeles för snabbt och där den enda utvägen är att hoppas på mirakel eller köpa bättre utrustning för att klara uppgiften. Det är trist på något som annars hade en så pass bra grund att stå på.