-
PLUS
Krönika: Alla kan inte köpa begagnat
-
PLUS
7 viktigaste nyheterna som kommer till Iphone, Ipad och Apple Watch
-
PLUS
Sju mobiltips för semestern – mer uppkopplad, billigare, smartare
-
PLUS
Krönika: Mobiltillverkarna låter andra göra jobbet
-
PLUS
Krönika: Hoppet lever – IOS och Android kan visa innovationskraft
-
PLUS
Mobil svarar: Airtag-alternativ, mobil för hörapparat, Sony Xperia och bäst från Google
-
PLUS
Krönika: Sonys resa från störst till obefintlig
-
PLUS
28 mobilabonnemang för under 200 kronor i månaden
-
PLUS
Krönika: Mobilen halkade och störtade ner i asfalten
-
PLUS
I stället för Gmail: Bättre e-post i mobilen
Inte lika bra som hemsidan
Apptest: Zalando Shopping

Zalando har gjort en app för att shoppa kläder till Windows Phone. När jag jämför med deras webbsida undrar jag varför.
Zalando är stora på e-handel av kläder, skor och accessoarer, och vill förstås behålla den positionen även när e-handeln flyttar in i mobilen. Att man gjort en app för Windows Phone känns också som ett bra initiativ.
Appen är strukturerad så att du klickar dig fram bland produktkategorier. Det kan bli mycket att bläddra bland samtidigt som kategorierna ibland känns smala, men det hör nog till varans natur. Däremot tycker jag att appen är lite långsam på att ladda in ett plagg när man har klickat på det.
Men det är framför allt när jag jämför med Zalandos mobila webbsida som jag verkligen börjar funder över meningen med appen. Mobilsidan har snarlikt användargränssnitt och är lika bra på att presentera information, men erbjuder dessutom möjlighet att till exempel rotera skor i 360 grader, vilket saknas i appen. Om jag installerar en app till en webbtjänst vill jag få fler funktioner, inte färre.
