-
PLUS
Krönika: Ökande likriktning och mer av samma
-
PLUS
Apples lansering på djupet
-
PLUS
Prisvärda mobiler, Swedbank, problemlösning, Xiaomi 15 Ultra och mer – Mobil ger svar
-
PLUS
Krönika: Därför kan vi förvänta oss en ny Windows-telefon - del 2
-
PLUS
Krönika: Därför kan vi förvänta oss en ny Windows-telefon
-
PLUS
Krönika: Bra jobbat! Du har simmat 1 meter – se alla uppgifter om ditt träningspass här
-
PLUS
Airpods: 11 tips för att hitta okända funktionerna och lösa vanliga problem
-
PLUS
Googles Pixel 10-lansering på djupet
-
PLUS
Krönika: När AI behöver en ständig övervakare
-
PLUS
Långtidstest: Samsung Galaxy S25
Spelrecension
Geometry Dash: Vansinnets kuber
Geometry Dash är lika delar frustrerande som beroendeframkallande toppat med en hel del neon.
Flappy Bird är inte det enda fenomenet i spelvärlden i år. Geometry Dash bygger lite på samma princip, fast betydligt mer välgjort.
Du spelar som en fyrkant (eller rymdskepp eller femtioelva andra grejer beroende på var på banan du är och vilka figurer du låst upp) som hela tiden åker framåt längs en bana. Ett tryck på skärmen gör att din figur hoppar och mer än så är det inte med spelet … utöver hinder, plattformar, taggar och mängder med andra objekt som du antingen ska hoppa över eller använda för att hoppa över nästa hinder.
Träffar du något elakt dör du och får börja om från början, oavsett hur långt på den aktuella banan du kommit. Svårighetsgraden börjar dessutom på svår och fortsätter sedan spikrakt uppåt. Samtidigt är spelet väldigt svårt att lägga ifrån sig då du bara vill försöka en gång till …