-
PLUS
Krönika: När en mobiltelefon förtjänar en allvarlig varning
-
PLUS
Mobil svarar: Uppdateringskrav, Doro-kritik, bättre ljud, Huawei-alternativ och mer
-
PLUS
Krönika: Att bryta dominans med bättre som inte är dyrare
-
PLUS
Upptäck alla möjligheter med din Garmin-klocka – Våra bästa tips del 2
-
PLUS
Krönika: Apple Watch i Android väcker drömmen
-
PLUS
Upptäck alla möjligheter med din Garmin-klocka – Våra bästa tips del 1
-
PLUS
Krönika: Alla kan inte köpa begagnat
-
PLUS
7 viktigaste nyheterna som kommer till Iphone, Ipad och Apple Watch
-
PLUS
Sju mobiltips för semestern – mer uppkopplad, billigare, smartare
-
PLUS
Krönika: Mobiltillverkarna låter andra göra jobbet
Visar problemen
Modern Combat 5: Blackout

Call of Duty-klonen går in på sitt femte varv.
Gamelofts skamlösa Call of Duty-klon är inne på del fem och gör inga direkta ansatser att dölja lånet av den mer kända spelseriens Black Ops-delar. Däremot är det ett riktigt välgjort spel. Grafik och ljud är på topp för mobilt format och storyn är åtminstone omfattande, även om alla över tolv tycker att den känns rätt pinsam i sitt larvmacho. Freemiumdelen är även den rätt vettigt implementerad, så att du kan spela utan att känna dig lurad.


Vad som är problemet här är att Gameloft förutsätter att vi har tre fingrar på skärmen, en för styrning, en för att titta oss omkring och en för att skjuta eller använda föremål. Du kan lägga ihop de två senare och helt enkelt tokspreja kulor över hela världen samtidigt som du försöker sikta på något, men det känns inte speciellt genomtänkt. Det är lite som om spelet vill vara utvecklat för konsol och minsann inte tänker ändra på kontrollschemat bara för att det är en pekskärm och inte en riktig kontroll.

