-
PLUS
Krönika: Tre mobilhändelser som blir mina höjdpunkter 2026
-
PLUS
Mobil förutsäger mobilåret 2026 (del 1)
-
PLUS
Årets bästa produkter och viktigaste händelser – Mobil sammanfattar 2025
-
PLUS
Krönika: Okej, men hur agerar mobiloperatörerna i kaoset?
-
PLUS
Mobil svarar om telefonerna som blockeras i 2G- och 3G-nedstängningen
-
PLUS
PTS bär skulden när mobiler spärras med kort varsel
-
PLUS
Krönika: Bästa prylen jag någonsin köpt
-
PLUS
Nyheterna som gör mobilens batteri bättre
-
PLUS
Krönika: 7 års uppdateringar men laddkontakten är slut
-
PLUS
Duell: Vikbara Honor Magic V5 mot Samsung Galaxy Z Fold 7
Visar problemen
Modern Combat 5: Blackout
Call of Duty-klonen går in på sitt femte varv.
Gamelofts skamlösa Call of Duty-klon är inne på del fem och gör inga direkta ansatser att dölja lånet av den mer kända spelseriens Black Ops-delar. Däremot är det ett riktigt välgjort spel. Grafik och ljud är på topp för mobilt format och storyn är åtminstone omfattande, även om alla över tolv tycker att den känns rätt pinsam i sitt larvmacho. Freemiumdelen är även den rätt vettigt implementerad, så att du kan spela utan att känna dig lurad.
Vad som är problemet här är att Gameloft förutsätter att vi har tre fingrar på skärmen, en för styrning, en för att titta oss omkring och en för att skjuta eller använda föremål. Du kan lägga ihop de två senare och helt enkelt tokspreja kulor över hela världen samtidigt som du försöker sikta på något, men det känns inte speciellt genomtänkt. Det är lite som om spelet vill vara utvecklat för konsol och minsann inte tänker ändra på kontrollschemat bara för att det är en pekskärm och inte en riktig kontroll.