-
PLUS
Googles Pixel 10-lansering på djupet
-
PLUS
Krönika: När AI behöver en ständig övervakare
-
PLUS
Långtidstest: Samsung Galaxy S25
-
PLUS
Krönika: När AI meckar med våra bilder utan att vi bett om det
-
PLUS
Allt du behöver veta om mobilens skärm
-
PLUS
Krönika: Tunnare telefoner som gör skillnad
-
PLUS
Specialtest: Dubbel batteritid med esim i Galaxy Watch 8 Classic
-
PLUS
Krönika: In i framtiden med en uråldrig mobil
-
PLUS
Samsung Galaxy S7 vs S25 – Så mycket har hänt på nio år
-
PLUS
Duell i tunnaste vikbara: Samsung Galaxy Z Fold 7 mot Honor Magic V3
Visar problemen
Modern Combat 5: Blackout

Call of Duty-klonen går in på sitt femte varv.
Gamelofts skamlösa Call of Duty-klon är inne på del fem och gör inga direkta ansatser att dölja lånet av den mer kända spelseriens Black Ops-delar. Däremot är det ett riktigt välgjort spel. Grafik och ljud är på topp för mobilt format och storyn är åtminstone omfattande, även om alla över tolv tycker att den känns rätt pinsam i sitt larvmacho. Freemiumdelen är även den rätt vettigt implementerad, så att du kan spela utan att känna dig lurad.


Vad som är problemet här är att Gameloft förutsätter att vi har tre fingrar på skärmen, en för styrning, en för att titta oss omkring och en för att skjuta eller använda föremål. Du kan lägga ihop de två senare och helt enkelt tokspreja kulor över hela världen samtidigt som du försöker sikta på något, men det känns inte speciellt genomtänkt. Det är lite som om spelet vill vara utvecklat för konsol och minsann inte tänker ändra på kontrollschemat bara för att det är en pekskärm och inte en riktig kontroll.

