-
PLUS
Krönika: När en mobiltelefon förtjänar en allvarlig varning
-
PLUS
Mobil svarar: Uppdateringskrav, Doro-kritik, bättre ljud, Huawei-alternativ och mer
-
PLUS
Krönika: Att bryta dominans med bättre som inte är dyrare
-
PLUS
Upptäck alla möjligheter med din Garmin-klocka – Våra bästa tips del 2
-
PLUS
Krönika: Apple Watch i Android väcker drömmen
-
PLUS
Upptäck alla möjligheter med din Garmin-klocka – Våra bästa tips del 1
-
PLUS
Krönika: Alla kan inte köpa begagnat
-
PLUS
7 viktigaste nyheterna som kommer till Iphone, Ipad och Apple Watch
-
PLUS
Sju mobiltips för semestern – mer uppkopplad, billigare, smartare
-
PLUS
Krönika: Mobiltillverkarna låter andra göra jobbet
Waze

Waze är något så unikt som ett socialt navigeringsverktyg.
Som användare av appen registrerar man ett eget konto och kan sedan tanka upp information om trafiken, om eventuella fartkontroller eller liknande för att låta andra Waze-användare ta del av infon. Man kan även se inlagda uppdateringar om dessa och andra trafikrelaterade saker från användare i närheten av där man befinner sig.
När man väljer att navigera någonstans så kan man ansluta appen till Facebook för att se andra Waze-användare som är på väg åt samma håll, och då kan man även om man vill chatta med dem. De många sociala funktionerna i appen kräver i princip att man sitter som passagerare i bilen, eftersom det är både krångligt och livsfarligt att själva sitta och pilla på pekskärmen allt för mycket samtidigt som man faktiskt ska ratta bilen.
Kartorna i appen är beroende av att användarna markerar ut vägar på dem genom att man använder appen när man är ute och kör. Genom att hjälpa till med kartläggningen så samlar man bonuspoäng i appen. I Stockholm tycks kartorna vara väldigt välutbyggda, men i andra delar av landet (min hemstad Nässjö till exempel) så är kartorna dessvärre långt ifrån kompletta.