-
PLUS
Krönika: Alla kan inte köpa begagnat
-
PLUS
7 viktigaste nyheterna som kommer till Iphone, Ipad och Apple Watch
-
PLUS
Sju mobiltips för semestern – mer uppkopplad, billigare, smartare
-
PLUS
Krönika: Mobiltillverkarna låter andra göra jobbet
-
PLUS
Krönika: Hoppet lever – IOS och Android kan visa innovationskraft
-
PLUS
Mobil svarar: Airtag-alternativ, mobil för hörapparat, Sony Xperia och bäst från Google
-
PLUS
Krönika: Sonys resa från störst till obefintlig
-
PLUS
28 mobilabonnemang för under 200 kronor i månaden
-
PLUS
Krönika: Mobilen halkade och störtade ner i asfalten
-
PLUS
I stället för Gmail: Bättre e-post i mobilen
För få anslutna användare
Nu lägger Swedbank ned mobilbetaltjänsten Bart

Bart - Swedbanks egen betallösning till mobilen - visade sig bli kortlivad. Ett halvår efter lanseringen läggs Swedbanks satsning ned.
Det har ännu inte gått ett år sedan Swedbank lanserade sitt mobila betalningslösning Bart. Nu har Swedbank bestämt sig för att lägga ned tjänsten innan sommaren, skriver Dagens Industri i tisdagens tidning.
Orsaken ska vara att antalet personer som anslutit sig till betallösningen inte motsvarar förväntningarna.
”Det stämmer att vi kommer att avveckla Bart under våren 2014. Det beslutet är taget”, säger Anna Sundblad, presschef hos Swedbank, till Dagens Industri.
Enligt uppgifter från Swedbank ska cirka 20 000 personer ha anslutit sig till tjänsten. Men hur mycket pengar man investerat i projektet vill Swedbank inte gå ut med.
Swedbanks pilotverksamhet med Bart inledes i maj 2012 med tester i tre Hemköpbutiker i Stockholmsområdet.