-
PLUS
24 timmar med nya Samsung Galaxy
-
PLUS
Samsungs lansering av Galaxy Z Flip 7, Z Fold 7 och Galaxy Watch 8 på djupet
-
PLUS
Krönika: När en mobiltelefon förtjänar en allvarlig varning
-
PLUS
Mobil svarar: Uppdateringskrav, Doro-kritik, bättre ljud, Huawei-alternativ och mer
-
PLUS
Krönika: Att bryta dominans med bättre som inte är dyrare
-
PLUS
Upptäck alla möjligheter med din Garmin-klocka – Våra bästa tips del 2
-
PLUS
Krönika: Apple Watch i Android väcker drömmen
-
PLUS
Upptäck alla möjligheter med din Garmin-klocka – Våra bästa tips del 1
-
PLUS
Krönika: Alla kan inte köpa begagnat
-
PLUS
7 viktigaste nyheterna som kommer till Iphone, Ipad och Apple Watch
Hos kinesiska operatören China Mobile
Så många köpare lockade prissänkta Iphones

China Mobile med 763 miljoner abonnenter sålde 2,79 miljoner subventionerade Iphones under första kvartalet.
Sedan den gigantiska kinesiska operatören China Mobile med 781 miljoner abonnenter i början av året gick ut med att man skulle börja sälja subventionerade Iphones så såldes endast 2,79 miljoner subventionerade telefoner under det första kvartalet. Vid införandet av subventionerna tidigare i år trodde analytiker att det kunde öka försäljningen av Iphones i Kina med 13 till 17 miljoner enheter under helåret 2014.
Anledningarna till en trög försäljning tros vara att subventionerna gäller Iphones med stöd för 4G medan 4G-näten ännu inte är utbyggda i stora delar av Kina. Dessutom är priset för en Iphone, trots subventionerna fortfarande högt jämfört med det genomsnittliga försäljningspriset för mobiler i Kina. Den kinesiska och världens sjunde största mobiltillverkare Xiaomis flaggskepp Mi3 kostar ungefär hälften av vad en Iphone 5c kostar i Kina. Apple kan dock bli tvungna att sänka priset för sina nuvarande modeller för att upprätthålla försäljningen innan lansering av en ny Iphone senare i år.