-
PLUS
Specialtest: Dubbel batteritid med esim i Galaxy Watch 8 Classic
-
PLUS
Krönika: In i framtiden med en uråldrig mobil
-
PLUS
Samsung Galaxy S7 vs S25 – Så mycket har hänt på nio år
-
PLUS
Duell i tunnaste vikbara: Samsung Galaxy Z Fold 7 mot Honor Magic V3
-
PLUS
Krönika: Världens tunnaste mobiltelefon
-
PLUS
24 timmar med nya Samsung Galaxy
-
PLUS
Samsungs lansering av Galaxy Z Flip 7, Z Fold 7 och Galaxy Watch 8 på djupet
-
PLUS
Krönika: När en mobiltelefon förtjänar en allvarlig varning
-
PLUS
Mobil svarar: Uppdateringskrav, Doro-kritik, bättre ljud, Huawei-alternativ och mer
-
PLUS
Krönika: Att bryta dominans med bättre som inte är dyrare
När allt känns hopplöst
Jag beklagar om du känner dig hjälplös, vi finns här

Låt oss hjälpas åt. Vi är på din sida i kampen mot undermåliga mobila tjänster och bristande service.
När tekniken inte fungerar kan man beklaga sig om det för en kompis. Kanske har du suttit i upprepade telefonköer till din mobiloperatör eftersom de inte har några andra smidigare sätt att kontakta kundtjänst. Kanske har du gång på gång, när du väl kommit fram, blivit lovad att nu ska det fungera, för “vi har nollställt alla inställningar i ditt abonnemang”. Kanske frågar du, tyst för dig själv, hur en operatör kan skylla på driftstörningar i över en månad och om det verkligen bara berör dig och inte många fler.
“Nu behöver du bara vänta 24 timmar på uppdateringen i våra system så kommer det att fungera sen”.
“Kan jag hjälpa dig med något annat idag?”
Kanske fungerar det efter väntan, trots deras löften, ändå inte. Det här kanske till och med upprepar sig tre gånger. Kanske beklagar du dig då, som jag skrev i inledningen, för en kompis och säger att, vad du än gör bli aldrig kund hos Telenor. Kanske skriver du också ett argt inlägg och varnar andra på ett webbforum eller sätter ett dåligt betyg när Telenor sedan smsar en kundundersökning efter supportsamtalet som inte ledde någonstans, och undrar om du är nöjd.
Kanske skriver du till och med till oss på Mobil, för att fråga om det finns någon lösning på problemet, om andra hört av sig och råkat ut för samma sak, eller om du är ensam om de här specifika motgångarna. Gör gärna det. Ibland kan vi hjälpa dig. Ibland kan vi samla ihop flera kunders upplevelser och ställa operatören i fråga mot väggen. Kanske lyckas vi själva återskapa problemet och ge dig råd om en lösning.
Vi är på din sida.