-
PLUS
24 timmar med nya Samsung Galaxy
-
PLUS
Samsungs lansering av Galaxy Z Flip 7, Z Fold 7 och Galaxy Watch 8 på djupet
-
PLUS
Krönika: När en mobiltelefon förtjänar en allvarlig varning
-
PLUS
Mobil svarar: Uppdateringskrav, Doro-kritik, bättre ljud, Huawei-alternativ och mer
-
PLUS
Krönika: Att bryta dominans med bättre som inte är dyrare
-
PLUS
Upptäck alla möjligheter med din Garmin-klocka – Våra bästa tips del 2
-
PLUS
Krönika: Apple Watch i Android väcker drömmen
-
PLUS
Upptäck alla möjligheter med din Garmin-klocka – Våra bästa tips del 1
-
PLUS
Krönika: Alla kan inte köpa begagnat
-
PLUS
7 viktigaste nyheterna som kommer till Iphone, Ipad och Apple Watch
Appinnehåll får mer utrymme
Mobilvänligt ska rankas högre i Google

Från och med den 21:a april kommer mobilanpassningen av webbsidor spela en större roll i Googles sökresultat.
– I och med att alltfler använder mobila enheter för Internet måste våra algoritmer anpassa sig till dessa användarmönster, skriver Google på sin Webmaster Central Blog.
Uppdateringen innehåller två huvudändringar. Den ena ändringen handlar om att en webbsidans rankning framöver påverkas mer än idag av hur väl mobilvänlig denna är. Google talar här om en ”betydlig inverkan” globalt, med start den 21:a april.
Den andra ändringen, som redan trätt i kraft, handlar om att Google kommer att visa mer relevant app-relaterat innehåll i sina sökresultat. Konkret innebär det att Google börjar använda information från indexerade appar när det gäller den rankning av sajter som visas för inloggade användare som själva har installerat appen i fråga. I klarspråk betyder det att app-relaterat innehåll kommer att synas mer framöver.
Enligt Michael Wahlgren, vd för Pineberry, är ändringarna väsentliga.
– Min bedömning är att de som inte har mobilanpassade sajter kommer få en klart sämre synlighet vid mobila googlingar efter den 21:e april, säger han.