- 
                    
                            PLUSKrönika: Till botten med Oppo och Oneplus
- 
                    
                            PLUSOppo om Hasselblad, europeisk expansion och hur de ska lyckas
- 
                    
                            PLUSOneplus Sverigechef berättar om Oneplus 15 och AI på svenska
- 
                    
                            PLUSKrönika: Tunnkollaps – Motorola har 13 dagar på sig att lägga ner Edge 70
- 
                    
                            PLUSDuell bästa vikbara: Samsung Galaxy Z Fold 7 mot Google Pixel 10 Pro Fold
- 
                    
                            PLUSKrönika: Iphone Air kommer att floppa
- 
                    
                            PLUSNästa flaggskepp, T9, Lyca Mobile, vad är bildmotor och mer – Mobil svarar
- 
                    
                            PLUSKrönika: Allt är relativt, storleken också
- 
                    
                            PLUSDuell: Samsung Galaxy A17 mot Motorola Moto G56
- 
                    
                            PLUSKrönika: Snabb mobil oavsett prestanda
Square tar in 27 miljoner dollar - värderas till 240 miljoner
 
        Den mobila betallösningen Square, som låter vanligt folk använda sin smartphone som betalkortsterminal befäster nu sin position som en av Silicon Valleys hetaste startups. Med nytt kapital till en värdering på 240 miljoner dollar.
Square har fått mycket uppmärksamhet tack vare att grundaren och vd:n Jack Dorsey tidigare var med och startade ett litet bolag kallat Twitter. Men också själva betallösningen, som lanserades publikt för tre månader sedan, har rönt mycket goda omdömen och ökar enligt Square snabbt i popularitet.
Enligt Squares operativa chef Keith Rabois aktiveras 30-50 000 nya Square-konton varje månad. En tillväxt som sker nästan uteslutande via mun-till-mun.
I en finansieringsrunds som letts av Sequoia Capital tar Square nu in 27,5 nya miljoner dollar till en värdering av företaget på skyhöga 240 miljoner dollar.
Pengarna ska bland annat användas till traditionell marknadsföring för att sprida kännedom om Square. Företaget ska också anställa 50-100 nya medarbetare, säger Keith Rabois till Los Angeles Times.
 
     
         
         
         
         
         
         
         
        