-
PLUS
Krönika: Att bryta dominans med bättre som inte är dyrare
-
PLUS
Upptäck alla möjligheter med din Garmin-klocka – Våra bästa tips del 2
-
PLUS
Krönika: Apple Watch i Android väcker drömmen
-
PLUS
Upptäck alla möjligheter med din Garmin-klocka – Våra bästa tips del 1
-
PLUS
Krönika: Alla kan inte köpa begagnat
-
PLUS
7 viktigaste nyheterna som kommer till Iphone, Ipad och Apple Watch
-
PLUS
Sju mobiltips för semestern – mer uppkopplad, billigare, smartare
-
PLUS
Krönika: Mobiltillverkarna låter andra göra jobbet
-
PLUS
Krönika: Hoppet lever – IOS och Android kan visa innovationskraft
-
PLUS
Mobil svarar: Airtag-alternativ, mobil för hörapparat, Sony Xperia och bäst från Google
Ny tabletapp från Aftonbladet.
Aftonbladet app-satsar med användarvänlighet.

Nu lanserar Aftonbladet en helt surfplattaanpassad app, Aftonbladet Tablet, som ska förbättra användarupplevelsen för tablet-användaren. Bland det nya i appen finns podcastspelare samt funktioner för att prenumerera på specifika ämnen och krönikörer.
– Vi har jobbat mycket med artiklarna och presenterar text, bilder och tv på ett nytt sätt för att uppmuntra användarna att läsa mycket och stanna länge. Samtidigt kommer alla känna sig nyhetsuppdaterade. Vår nya tabletapp är både "newsig" och "tillbakalutad", säger Lena Widman, produktägare på Aftonbladet i ett pressmeddelande.
Även annonser kommer att anpassas till appformatet, och kommer bli fristående från annonseringen i webversionen.
– Det finns en historik av att tablet ärvt desktop-annonser som inte varit helt optimerade för tablet och annonsören har därmed inte använt sig av plattformens unika egenskaper och styrkor. Med våra nya spännande annonsformat som vi tagit fram hoppas vi kunna förändra det beteendet, säger Marcus Björklund, produktchef för annonser i tablet i pressmeddelandet.
iPad får en motsvarande app, Aftonbladet Ipad, efter julhelgen.