-
PLUS
Årets bästa produkter och viktigaste händelser – Mobil sammanfattar 2025
-
PLUS
Krönika: Okej, men hur agerar mobiloperatörerna i kaoset?
-
PLUS
Mobil svarar om telefonerna som blockeras i 2G- och 3G-nedstängningen
-
PLUS
PTS bär skulden när mobiler spärras med kort varsel
-
PLUS
Krönika: Bästa prylen jag någonsin köpt
-
PLUS
Nyheterna som gör mobilens batteri bättre
-
PLUS
Krönika: 7 års uppdateringar men laddkontakten är slut
-
PLUS
Duell: Vikbara Honor Magic V5 mot Samsung Galaxy Z Fold 7
-
PLUS
Krönika Apple Intelligence: Skrattretande
-
PLUS
Oppo om Hasselblad, europeisk expansion och hur de ska lyckas
Ny tabletapp från Aftonbladet.
Aftonbladet app-satsar med användarvänlighet.
Nu lanserar Aftonbladet en helt surfplattaanpassad app, Aftonbladet Tablet, som ska förbättra användarupplevelsen för tablet-användaren. Bland det nya i appen finns podcastspelare samt funktioner för att prenumerera på specifika ämnen och krönikörer.
– Vi har jobbat mycket med artiklarna och presenterar text, bilder och tv på ett nytt sätt för att uppmuntra användarna att läsa mycket och stanna länge. Samtidigt kommer alla känna sig nyhetsuppdaterade. Vår nya tabletapp är både "newsig" och "tillbakalutad", säger Lena Widman, produktägare på Aftonbladet i ett pressmeddelande.
Även annonser kommer att anpassas till appformatet, och kommer bli fristående från annonseringen i webversionen.
– Det finns en historik av att tablet ärvt desktop-annonser som inte varit helt optimerade för tablet och annonsören har därmed inte använt sig av plattformens unika egenskaper och styrkor. Med våra nya spännande annonsformat som vi tagit fram hoppas vi kunna förändra det beteendet, säger Marcus Björklund, produktchef för annonser i tablet i pressmeddelandet.
iPad får en motsvarande app, Aftonbladet Ipad, efter julhelgen.
