-
PLUS
24 timmar med nya Samsung Galaxy
-
PLUS
Samsungs lansering av Galaxy Z Flip 7, Z Fold 7 och Galaxy Watch 8 på djupet
-
PLUS
Krönika: När en mobiltelefon förtjänar en allvarlig varning
-
PLUS
Mobil svarar: Uppdateringskrav, Doro-kritik, bättre ljud, Huawei-alternativ och mer
-
PLUS
Krönika: Att bryta dominans med bättre som inte är dyrare
-
PLUS
Upptäck alla möjligheter med din Garmin-klocka – Våra bästa tips del 2
-
PLUS
Krönika: Apple Watch i Android väcker drömmen
-
PLUS
Upptäck alla möjligheter med din Garmin-klocka – Våra bästa tips del 1
-
PLUS
Krönika: Alla kan inte köpa begagnat
-
PLUS
7 viktigaste nyheterna som kommer till Iphone, Ipad och Apple Watch
Konsumenter över 55 års ålder förväntas öka drastiskt
Analysfirma: Smartwatch-segmentet står inför ett starkt år i USA

Antalet amerikaner som äger en smartwatch kommer för första gången i historien att passera 10 procent av landets befolkning under 2019. Det förutspår analysfirman Emarketer.
”Fortsatta förbättringar av design och funktionalitet” uppges av Emarketer vara den stora drivkraften bakom den förväntade ökningen i smartwatch-segmentet i USA nästa år. Något mindre allmängiltigt pekar man på LTE-uppkoppling och nya hälsofunktioner som egenskaper som gjort att den stora massan i allt högre utsträckning kommer att lockas till segmentet. Just det senare tror man kommer att locka många köpare som är 55 år eller äldre. I det segmentet väntas en uppgång med hela 15 procent. Totalt kommer 11,1 procent av amerikanerna, eller 28,7 miljoner personer om man så hellre vill, att använda en smartwatch under 2019, om man får tro Emarketer. Man nämner även Apple Watch Series 4 som en viktig produkt i sammanhanget, inte minst till följd av klockans falldetektion och möjligheten till EKG-mätning.