-
PLUS
Krönika: Alla kan inte köpa begagnat
-
PLUS
7 viktigaste nyheterna som kommer till Iphone, Ipad och Apple Watch
-
PLUS
Sju mobiltips för semestern – mer uppkopplad, billigare, smartare
-
PLUS
Krönika: Mobiltillverkarna låter andra göra jobbet
-
PLUS
Krönika: Hoppet lever – IOS och Android kan visa innovationskraft
-
PLUS
Mobil svarar: Airtag-alternativ, mobil för hörapparat, Sony Xperia och bäst från Google
-
PLUS
Krönika: Sonys resa från störst till obefintlig
-
PLUS
28 mobilabonnemang för under 200 kronor i månaden
-
PLUS
Krönika: Mobilen halkade och störtade ner i asfalten
-
PLUS
I stället för Gmail: Bättre e-post i mobilen
Mobilize Your Business 2014
Appen dubblade farten på Ullevis kioskförsäljning

Mobilappen maxar försäljningen när köerna är långa och tiden är knapp.
På Gamla Ullevi har man, liksom många andra arenor, ett problem att alla som vill handla i arenans kiosker alla vill göra det samtidigt.
Sebastian Pilups som är driftschef på Ullevi berättade under konferensen Mobilize your business hur kunder ofta fick köa i tio minuter för att ens komma fram och att de när de väl kommer fram inte har bestämt sig vad de ska köpa eller har tagit fram sin plånbok för att vara klara att betala varorna. För att snabba upp försäljningen i pauserna lanserade man tillsammans med Intreat en app. Den här appen gör dels att kunden kan göra sin beställning i förväg och betala direkt i appen med betalort, sms, Wywallet eller Seqr. Sedan behöver kunden bara gå fram och visa en qr-kod i kassan för att få ut sina varor.
Åtta köp i minuten istället för tre
Man inledde med att först göra ett pilotprojekt och ökade då den genomsnittliga summan besökarna handlade för samtidigt som man hann med åtta köp per minut, mot normala cirka tre köp.
Efter pilotprojektet har man nu utökat antalet IntreatExpress-kassor så att det finns tillgängligt på hela arenan. Samtidigt berättar Sebastian Pilups att man via appen även fått en tätare relation med sina, något som tidigare inte varit möjligt.