-
PLUS
Krönika: Bra jobbat! Du har simmat 1 meter – se alla uppgifter om ditt träningspass här
-
PLUS
Airpods: 11 tips för att hitta okända funktionerna och lösa vanliga problem
-
PLUS
Googles Pixel 10-lansering på djupet
-
PLUS
Krönika: När AI behöver en ständig övervakare
-
PLUS
Långtidstest: Samsung Galaxy S25
-
PLUS
Krönika: När AI meckar med våra bilder utan att vi bett om det
-
PLUS
Allt du behöver veta om mobilens skärm
-
PLUS
Krönika: Tunnare telefoner som gör skillnad
-
PLUS
Specialtest: Dubbel batteritid med esim i Galaxy Watch 8 Classic
-
PLUS
Krönika: In i framtiden med en uråldrig mobil
Mobilize Your Business 2014
Appen dubblade farten på Ullevis kioskförsäljning

Mobilappen maxar försäljningen när köerna är långa och tiden är knapp.
På Gamla Ullevi har man, liksom många andra arenor, ett problem att alla som vill handla i arenans kiosker alla vill göra det samtidigt.
Sebastian Pilups som är driftschef på Ullevi berättade under konferensen Mobilize your business hur kunder ofta fick köa i tio minuter för att ens komma fram och att de när de väl kommer fram inte har bestämt sig vad de ska köpa eller har tagit fram sin plånbok för att vara klara att betala varorna. För att snabba upp försäljningen i pauserna lanserade man tillsammans med Intreat en app. Den här appen gör dels att kunden kan göra sin beställning i förväg och betala direkt i appen med betalort, sms, Wywallet eller Seqr. Sedan behöver kunden bara gå fram och visa en qr-kod i kassan för att få ut sina varor.
Åtta köp i minuten istället för tre
Man inledde med att först göra ett pilotprojekt och ökade då den genomsnittliga summan besökarna handlade för samtidigt som man hann med åtta köp per minut, mot normala cirka tre köp.
Efter pilotprojektet har man nu utökat antalet IntreatExpress-kassor så att det finns tillgängligt på hela arenan. Samtidigt berättar Sebastian Pilups att man via appen även fått en tätare relation med sina, något som tidigare inte varit möjligt.