-
PLUS
Krönika: Att bryta dominans med bättre som inte är dyrare
-
PLUS
Upptäck alla möjligheter med din Garmin-klocka – Våra bästa tips del 2
-
PLUS
Krönika: Apple Watch i Android väcker drömmen
-
PLUS
Upptäck alla möjligheter med din Garmin-klocka – Våra bästa tips del 1
-
PLUS
Krönika: Alla kan inte köpa begagnat
-
PLUS
7 viktigaste nyheterna som kommer till Iphone, Ipad och Apple Watch
-
PLUS
Sju mobiltips för semestern – mer uppkopplad, billigare, smartare
-
PLUS
Krönika: Mobiltillverkarna låter andra göra jobbet
-
PLUS
Krönika: Hoppet lever – IOS och Android kan visa innovationskraft
-
PLUS
Mobil svarar: Airtag-alternativ, mobil för hörapparat, Sony Xperia och bäst från Google
Tidernas succéstart
Call of Duty Mobile redan nedladdat över 100 miljoner gånger

Man kan inte kalla starten för mobilversionen av Call of Duty för annat än extremt lyckad.
Det är analysfirman Sensor Tower som nu kommit med siffror som visar att mobilversionen av förstapersonsskjutar-spelet Call of Duty slagit rekord när det handlar om nedladdningar under första veckan på marknaden. Inte mindre än 100 miljoner gånger har spelet laddats ned, och bara under de första tre dagarna hade man skrapat ihop smått galna 35 miljoner nedladdningar. Därmed slår man den tidigare rekordhållaren Mario Kart Tour på fingrarna, då den titeln drog ihop 90 miljoner nedladdningar på samma tid. Siffrorna gäller IOS- och Androidversionerna kombinerat.
Poppis i USA
Det är framför allt på den amerikanska marknaden som spelet har visat sig vara extremt populärt, då den ensam står för 17,3 mijoner av nedladdningarna. Därefter följer Indien och Brasilien. Givet att USA står för en stor del av nedladdningarna så har merparten också skett via just IOS, närmare bestämt 55,7 procent. Spelet har – trots, eller möjligen till följd av att det är gratis att ladda ned – även lyckats dra in en herrans massa pengar redan. Spelarna har spenderat motsvarande 175 miljoner kronor på köp i spelet, enligt Sensor Tower. Mobilversionen av spelet innehåller klassiska lägen som Team Deathmatch, men bjuder också på ett så kallat battle royale-läge, något som gör spelet till en utmanare till bland annat Fortnite. Mobilversionen av Call of Duty har utvecklats av Tencent-ägda Timi Studio, i samarbete med Activision Blizzard.