-
PLUS
Krönika: När AI behöver en ständig övervakare
-
PLUS
Långtidstest: Samsung Galaxy S25
-
PLUS
Krönika: När AI meckar med våra bilder utan att vi bett om det
-
PLUS
Allt du behöver veta om mobilens skärm
-
PLUS
Krönika: Tunnare telefoner som gör skillnad
-
PLUS
Specialtest: Dubbel batteritid med esim i Galaxy Watch 8 Classic
-
PLUS
Krönika: In i framtiden med en uråldrig mobil
-
PLUS
Samsung Galaxy S7 vs S25 – Så mycket har hänt på nio år
-
PLUS
Duell i tunnaste vikbara: Samsung Galaxy Z Fold 7 mot Honor Magic V3
-
PLUS
Krönika: Världens tunnaste mobiltelefon
Tidernas succéstart
Call of Duty Mobile redan nedladdat över 100 miljoner gånger

Man kan inte kalla starten för mobilversionen av Call of Duty för annat än extremt lyckad.
Det är analysfirman Sensor Tower som nu kommit med siffror som visar att mobilversionen av förstapersonsskjutar-spelet Call of Duty slagit rekord när det handlar om nedladdningar under första veckan på marknaden. Inte mindre än 100 miljoner gånger har spelet laddats ned, och bara under de första tre dagarna hade man skrapat ihop smått galna 35 miljoner nedladdningar. Därmed slår man den tidigare rekordhållaren Mario Kart Tour på fingrarna, då den titeln drog ihop 90 miljoner nedladdningar på samma tid. Siffrorna gäller IOS- och Androidversionerna kombinerat.
Poppis i USA
Det är framför allt på den amerikanska marknaden som spelet har visat sig vara extremt populärt, då den ensam står för 17,3 mijoner av nedladdningarna. Därefter följer Indien och Brasilien. Givet att USA står för en stor del av nedladdningarna så har merparten också skett via just IOS, närmare bestämt 55,7 procent. Spelet har – trots, eller möjligen till följd av att det är gratis att ladda ned – även lyckats dra in en herrans massa pengar redan. Spelarna har spenderat motsvarande 175 miljoner kronor på köp i spelet, enligt Sensor Tower. Mobilversionen av spelet innehåller klassiska lägen som Team Deathmatch, men bjuder också på ett så kallat battle royale-läge, något som gör spelet till en utmanare till bland annat Fortnite. Mobilversionen av Call of Duty har utvecklats av Tencent-ägda Timi Studio, i samarbete med Activision Blizzard.