-
PLUS
Krönika: Att bryta dominans med bättre som inte är dyrare
-
PLUS
Upptäck alla möjligheter med din Garmin-klocka – Våra bästa tips del 2
-
PLUS
Krönika: Apple Watch i Android väcker drömmen
-
PLUS
Upptäck alla möjligheter med din Garmin-klocka – Våra bästa tips del 1
-
PLUS
Krönika: Alla kan inte köpa begagnat
-
PLUS
7 viktigaste nyheterna som kommer till Iphone, Ipad och Apple Watch
-
PLUS
Sju mobiltips för semestern – mer uppkopplad, billigare, smartare
-
PLUS
Krönika: Mobiltillverkarna låter andra göra jobbet
-
PLUS
Krönika: Hoppet lever – IOS och Android kan visa innovationskraft
-
PLUS
Mobil svarar: Airtag-alternativ, mobil för hörapparat, Sony Xperia och bäst från Google
e-papper
CES: Ryggsäck med skärm

Har du alltid saknat möjligheten att ha en stor bild som du kan byta ut på din ryggsäck är det problemet löst nu.
POP-I är ett företag som specialiserat sig på att sätta e-inkskärmar på diverse prylar. E-ink, elektroniskt papper, är strömsnålt och behöver ingen belysning men har långsam uppdateringshastighet.
I år går POP-I all-in på väskor med e-pappersskärmar. Väskorna finns som sportbag eller ryggsäck, i läder eller tyg och med skärm på 4,7 eller 10 tum. Skärmen kommunicerar via Bluetooth med din mobil, och via en app till Ios eller Android kan du sedan lägga in valfri bild på väskan. Bilden blir i svartvitt, och väskan måste laddas i upp till 4 timmar, men en laddning ska sedan räcka i en månad. Väskorna kostar från tusenlappen upp till 5000 kronor, beroende på utförande.
Vi är inte riktigt säkra på om inte samma sak fast i färg hade kunnat åstadkommas med en A4-skrivare och en plastficka, men bara vi får tänka kommer vi nog på ett unikt användningsområde. Tills dess kan vi konstatera att samtliga reportrar som testat ryggan valt att lägga upp en selfie på den.