-
PLUS
Allt du behöver veta om mobilens skärm
-
PLUS
Krönika: Tunnare telefoner som gör skillnad
-
PLUS
Specialtest: Dubbel batteritid med esim i Galaxy Watch 8 Classic
-
PLUS
Krönika: In i framtiden med en uråldrig mobil
-
PLUS
Samsung Galaxy S7 vs S25 – Så mycket har hänt på nio år
-
PLUS
Duell i tunnaste vikbara: Samsung Galaxy Z Fold 7 mot Honor Magic V3
-
PLUS
Krönika: Världens tunnaste mobiltelefon
-
PLUS
24 timmar med nya Samsung Galaxy
-
PLUS
Samsungs lansering av Galaxy Z Flip 7, Z Fold 7 och Galaxy Watch 8 på djupet
-
PLUS
Krönika: När en mobiltelefon förtjänar en allvarlig varning
Från IDG till content
CS före detta chefredaktör startar content-byrå

Jörgen Lindqvist startar content-byrå som har fokus på IT-branschen.
I januari lämnade Jörgen Lindqvist jobbet som chefredaktör på IDG:s Computer Sweden och IT24. Hans nästa karriärsteg är en egen contentbyrå, Content Analytics. Med tanke på Lindqvists bakgrund är det inte så förvånansvärt att Content Analytics främst ska fokusera på IT-sektorn.
”Vi ska bli duktiga på att slåss med nischad kunskap och nischad erfarenhet att skriva om IT-branschen. Men vi ska också bli duktiga på data. Att ge data tillbaka till kunderna och kunna skruva innehåll efter det”, säger Jörgen Lindqvist till tidningen Resumé.
Till att börja med kommer Lindqvist att driva verksamheten själv men tanken är att de ska bli fler medarbetare med tiden. Än så länge har företaget heller inga bekräftade kunder.
”Vi har märkt av ett stort intresse. Inga affärer klara ännu, men sådant tar tid. Särskilt om man vill komma in på strategisk nivå”.