-
PLUS
Oppo om Hasselblad, europeisk expansion och hur de ska lyckas
-
PLUS
Krönika: Till botten med Oppo och Oneplus
-
PLUS
Oneplus Sverigechef berättar om Oneplus 15 och AI på svenska
-
PLUS
Krönika: Tunnkollaps – Motorola har 13 dagar på sig att lägga ner Edge 70
-
PLUS
Duell bästa vikbara: Samsung Galaxy Z Fold 7 mot Google Pixel 10 Pro Fold
-
PLUS
Krönika: Iphone Air kommer att floppa
-
PLUS
Nästa flaggskepp, T9, Lyca Mobile, vad är bildmotor och mer – Mobil svarar
-
PLUS
Krönika: Allt är relativt, storleken också
-
PLUS
Duell: Samsung Galaxy A17 mot Motorola Moto G56
-
PLUS
Krönika: Snabb mobil oavsett prestanda
Från IDG till content
CS före detta chefredaktör startar content-byrå
Jörgen Lindqvist startar content-byrå som har fokus på IT-branschen.
I januari lämnade Jörgen Lindqvist jobbet som chefredaktör på IDG:s Computer Sweden och IT24. Hans nästa karriärsteg är en egen contentbyrå, Content Analytics. Med tanke på Lindqvists bakgrund är det inte så förvånansvärt att Content Analytics främst ska fokusera på IT-sektorn.
”Vi ska bli duktiga på att slåss med nischad kunskap och nischad erfarenhet att skriva om IT-branschen. Men vi ska också bli duktiga på data. Att ge data tillbaka till kunderna och kunna skruva innehåll efter det”, säger Jörgen Lindqvist till tidningen Resumé.
Till att börja med kommer Lindqvist att driva verksamheten själv men tanken är att de ska bli fler medarbetare med tiden. Än så länge har företaget heller inga bekräftade kunder.
”Vi har märkt av ett stort intresse. Inga affärer klara ännu, men sådant tar tid. Särskilt om man vill komma in på strategisk nivå”.