-
PLUS
Krönika: Alla kan inte köpa begagnat
-
PLUS
7 viktigaste nyheterna som kommer till Iphone, Ipad och Apple Watch
-
PLUS
Sju mobiltips för semestern – mer uppkopplad, billigare, smartare
-
PLUS
Krönika: Mobiltillverkarna låter andra göra jobbet
-
PLUS
Krönika: Hoppet lever – IOS och Android kan visa innovationskraft
-
PLUS
Mobil svarar: Airtag-alternativ, mobil för hörapparat, Sony Xperia och bäst från Google
-
PLUS
Krönika: Sonys resa från störst till obefintlig
-
PLUS
28 mobilabonnemang för under 200 kronor i månaden
-
PLUS
Krönika: Mobilen halkade och störtade ner i asfalten
-
PLUS
I stället för Gmail: Bättre e-post i mobilen
Från IDG till content
CS före detta chefredaktör startar content-byrå

Jörgen Lindqvist startar content-byrå som har fokus på IT-branschen.
I januari lämnade Jörgen Lindqvist jobbet som chefredaktör på IDG:s Computer Sweden och IT24. Hans nästa karriärsteg är en egen contentbyrå, Content Analytics. Med tanke på Lindqvists bakgrund är det inte så förvånansvärt att Content Analytics främst ska fokusera på IT-sektorn.
”Vi ska bli duktiga på att slåss med nischad kunskap och nischad erfarenhet att skriva om IT-branschen. Men vi ska också bli duktiga på data. Att ge data tillbaka till kunderna och kunna skruva innehåll efter det”, säger Jörgen Lindqvist till tidningen Resumé.
Till att börja med kommer Lindqvist att driva verksamheten själv men tanken är att de ska bli fler medarbetare med tiden. Än så länge har företaget heller inga bekräftade kunder.
”Vi har märkt av ett stort intresse. Inga affärer klara ännu, men sådant tar tid. Särskilt om man vill komma in på strategisk nivå”.