Utmanare från Tele2

Enkelt och billigt - slagorden för nya abonnemanget Penny

Tele2 lanserar nu ett nytt abonnemangsvarumärke där fokus ligger på att det ska vara enkelt, överskådligt och billigt.

Publicerad Uppdaterad

Penny är ett nytt varumärke från operatören Tele2. Vid lanseringen har Penny både mobilabonnemang och bredbands-dito, men framöver kommer de även att leverera olika underhållningslösningar. Tanken med Penny är att det ska vara enkelt att justera abonnemanget efter dina behov, oavsett om du har bredband eller mobil. Du kan till exempel välja att ändra surfmängd eller hastigheten på ditt bredband direkt via en app. Det ska göra Penny väldigt anpassningsbart till just dina behov.

I dagsläget finns fyra olika alternativ för den som letar efter ett nytt mobilabonnemang, dessa har 3gb, 6gb, 15gb eller 40gb beroende på hur mycket surf du vill ha. Oavsett vilket du väljer har du obegränsat med sms och samtal inom Sverige. Om du åker utomlands eller ta del av andra tjänster via samtal eller sms som kostar extra kan du betala via en så kallad Pennypott, i övrigt dras månadskostanden direkt från ditt bankkort, utan att du får en faktura. Detta eftersom priset alltid är fast och övriga kostnader betalas separat. Abonnemangen har vare sig bindningstid eller uppsägsningstid. Priserna är från 99 kronor/mån för mobilabonnemangen och från 249 kronor/mån för bredbandstjänsten. Priserna för mobilabonnemangen ligger ungefär i linje med andra lågprisvarumärken som Vimla, och något under Tele2:s eget varumärke Comviq.

Vid lanseringen erbjuder Penny mobilabonnemang och bredband, men de säger också att de kommer att lansera en egen underhållningstjänst framöver. Då bredbandstjänsten utnyttjar Comhems nätverk kan man ana att även underhållningstjänsten kommer att utnyttja det utbud Comhem distribuerar.