-
PLUS
Mobil svarar: Uppdateringskrav, Doro-kritik, bättre ljud, Huawei-alternativ och mer
-
PLUS
Krönika: Att bryta dominans med bättre som inte är dyrare
-
PLUS
Upptäck alla möjligheter med din Garmin-klocka – Våra bästa tips del 2
-
PLUS
Krönika: Apple Watch i Android väcker drömmen
-
PLUS
Upptäck alla möjligheter med din Garmin-klocka – Våra bästa tips del 1
-
PLUS
Krönika: Alla kan inte köpa begagnat
-
PLUS
7 viktigaste nyheterna som kommer till Iphone, Ipad och Apple Watch
-
PLUS
Sju mobiltips för semestern – mer uppkopplad, billigare, smartare
-
PLUS
Krönika: Mobiltillverkarna låter andra göra jobbet
-
PLUS
Krönika: Hoppet lever – IOS och Android kan visa innovationskraft
Ledde till börsras
För första gången någonsin: Facebook har tappat besökare

Marginell skillnad ledde till massivt fall i aktiekursen.
Enligt den senaste rapporten från Facebooks moderbolag Meta så visade besökssiffrorna för kvartalet för första gången någonsin en nedgång i antalet dagliga besökare för det sociala nätverket. Det senaste kvartalet visade ett genomsnitt på 1,929 miljarder besökare varje dag medan det kvartalet innan redovisades 1,93 miljarder besökare varje dag. I sammanhanget en extremt liten skillnad med en miljon användare per dag, men samtidigt en stor händelse då det är första gången som Facebooks besökssiffror har vänt nedåt.
Besökssiffrorna i kombination med en inte alltför munter ekonomisk rapport från Meta resulterade i att aktievärdet sjönk med drygt 20 procent vilket i reda pengar motsvarar ungefär 200 miljarder dollar, eller 1800 miljarder kronor.