- 
                    
                            PLUS
Oppo om Hasselblad, europeisk expansion och hur de ska lyckas
 - 
                    
                            PLUS
Krönika: Till botten med Oppo och Oneplus
 - 
                    
                            PLUS
Oneplus Sverigechef berättar om Oneplus 15 och AI på svenska
 - 
                    
                            PLUS
Krönika: Tunnkollaps – Motorola har 13 dagar på sig att lägga ner Edge 70
 - 
                    
                            PLUS
Duell bästa vikbara: Samsung Galaxy Z Fold 7 mot Google Pixel 10 Pro Fold
 - 
                    
                            PLUS
Krönika: Iphone Air kommer att floppa
 - 
                    
                            PLUS
Nästa flaggskepp, T9, Lyca Mobile, vad är bildmotor och mer – Mobil svarar
 - 
                    
                            PLUS
Krönika: Allt är relativt, storleken också
 - 
                    
                            PLUS
Duell: Samsung Galaxy A17 mot Motorola Moto G56
 - 
                    
                            PLUS
Krönika: Snabb mobil oavsett prestanda
 
Sjävförstörande meddelanden i Messenger
Facebook testar Snapchat-dödare
        I Frankrike testar Facebook just nu en ny funktion som kan radera Messengermeddelanden automatiskt efter en timme.
Uppmärksamma Facebook-användare i Frankrike har rapporterat att det dykt upp en ny ikon i Messenger-appen. Ikonen, som ser ut som ett timglas, finns i övre högre hörnet i chattrutorna, och genom att trycka på knappen raderas konversationen automatiskt efter 60 minuter.
Facebook har bekräftat att man testar denna nya funktion i Frankrike och att det kan bli aktuellt att introducera den även i andra länder som användarna fattar tyckte för den.
Upplägget med självförstörande meddelanden är mer eller mindre identiskt med det hos populära Snapchat, som har vuxit sig till att bli en av Messengers vassaste konkurrenter.
Intressant i sammanhanget är att Facebook försökte köpa Snapchat 2013 för en summa som ryktas ha uppgått till 3 miljarder dollar. Men Evan Spiegel, vd för Snapchat, valde att tacka nej till budet.