-
PLUS
24 timmar med nya Samsung Galaxy
-
PLUS
Samsungs lansering av Galaxy Z Flip 7, Z Fold 7 och Galaxy Watch 8 på djupet
-
PLUS
Krönika: När en mobiltelefon förtjänar en allvarlig varning
-
PLUS
Mobil svarar: Uppdateringskrav, Doro-kritik, bättre ljud, Huawei-alternativ och mer
-
PLUS
Krönika: Att bryta dominans med bättre som inte är dyrare
-
PLUS
Upptäck alla möjligheter med din Garmin-klocka – Våra bästa tips del 2
-
PLUS
Krönika: Apple Watch i Android väcker drömmen
-
PLUS
Upptäck alla möjligheter med din Garmin-klocka – Våra bästa tips del 1
-
PLUS
Krönika: Alla kan inte köpa begagnat
-
PLUS
7 viktigaste nyheterna som kommer till Iphone, Ipad och Apple Watch
Välj vad du vill se för annonser
Google ger användarna bättre annonskontroll

Googles My Ad Center later användare ta mer direkt kontroll över sina annonser.
Google meddelar att man kommer att genomföra en global lansering av My Ad Center, en form av nav för annonsering som ger användarna direkt kontroll över hur Google visar annonser baserat på användarens information. Tidigare har Google fått den information som behövs för målgruppsanpassade annonser via webb- och app-aktivitet, Youtube-historik med mera. My Ad Center ska komplettera detta med att låta användaren välja mellan en mängd olika ämnen som kan vara intressanta vilket ska göra annonserna mer relevanta.
Det går även att välja ämnen som det ska visas mindre av, till exempel alkohol, dejting, graviditet och föräldraskap, viktminskning samt en rad andra ämnen. Det går också att blockera känsliga annonser fullständigt.
Valen påverkar annonseringen på Google-plattformar som Sök och Youtube, men omfattar även samtliga annonser som visas på och utanför Googles plattformar så länge det är annonser från företag som använder Googles verktyg för att annonsera.
Google har också lagt till annonsörssidor för att förbättra annonsupplysningarna och ge användarna mer transparens. Dessa upplysningar är tillgängliga i My Ad Center, där du kan visa annonser från en specifik verifierad annonsör som har körts under de senaste 30 dagarna.
Uppdateringarna och de nya funktionerna är tänkta att ha rullats ut fullständigt före årsskiftet.