-
PLUS
Krönika: Alla kan inte köpa begagnat
-
PLUS
7 viktigaste nyheterna som kommer till Iphone, Ipad och Apple Watch
-
PLUS
Sju mobiltips för semestern – mer uppkopplad, billigare, smartare
-
PLUS
Krönika: Mobiltillverkarna låter andra göra jobbet
-
PLUS
Krönika: Hoppet lever – IOS och Android kan visa innovationskraft
-
PLUS
Mobil svarar: Airtag-alternativ, mobil för hörapparat, Sony Xperia och bäst från Google
-
PLUS
Krönika: Sonys resa från störst till obefintlig
-
PLUS
28 mobilabonnemang för under 200 kronor i månaden
-
PLUS
Krönika: Mobilen halkade och störtade ner i asfalten
-
PLUS
I stället för Gmail: Bättre e-post i mobilen
Mer utbredd än väntat
Google Home Max sänker flera användares wifi-nät

Google Home Max, det vill säga den något större varianten av Googles AI-högtalare Google Home, har visat sig sabotera användarnas wifi-nät. Och det tycks beröra routrar från flera olika tillverkare.
Under helgen uppmärksammades att allt fler användare av Google Home Max upplevt att deras wifi-nät havererat när de försökt streama musik via AI-högtalaren. Till en början tycktes problemen i huvudsak drabba användare av TP-Link-routern Archer C7, men i kölvattnet av rapporterna framkommer nu att betydligt fler routermodeller tycks påverkas likadant. Bland annat vittnar användare av Linksys- och Synology-routrar om samma problem.
Ingen officiell kommentar
TP-Link har rullat ut en ny version av Archer C7-routerns fasta programvara som ska lösa problemet, men det förekommer rapporter om att uppdateringen inte hjälpt för vissa användare. Routern måste fabriksåterställas och startas om utan Google Home Max-högtalaren uppkopplad för att man ska få fart på det igen. Google har inte kommit med någon officiell kommentar rörande saken, men enligt uppgifter på Googles supportforum så ska man jobba på en lösning.