-
PLUS
Krönika: Tunnare telefoner som gör skillnad
-
PLUS
Specialtest: Dubbel batteritid med esim i Galaxy Watch 8 Classic
-
PLUS
Krönika: In i framtiden med en uråldrig mobil
-
PLUS
Samsung Galaxy S7 vs S25 – Så mycket har hänt på nio år
-
PLUS
Duell i tunnaste vikbara: Samsung Galaxy Z Fold 7 mot Honor Magic V3
-
PLUS
Krönika: Världens tunnaste mobiltelefon
-
PLUS
24 timmar med nya Samsung Galaxy
-
PLUS
Samsungs lansering av Galaxy Z Flip 7, Z Fold 7 och Galaxy Watch 8 på djupet
-
PLUS
Krönika: När en mobiltelefon förtjänar en allvarlig varning
-
PLUS
Mobil svarar: Uppdateringskrav, Doro-kritik, bättre ljud, Huawei-alternativ och mer
Öppnar webbutik
Hallon börjar sälja olåsta telefoner räntefritt

När Hallon nu öppnar en webbutik satsar mobiloperatören på räntefri försäljning av telefoner utan bindningstid.
Hallon, ett dotterbolag till mobiloperatören Tre, slog på måndagen upp portarna till sin webbutik. Där erbjuds kunderna att köpa olåsta mobiltelefoner med Hallons abonnemang och kontantkort utan vare sig bindningstid, uppsägningstid eller aktiveringsavgift.
– Vi vet att folk är less på hur operatörerna behandlar sina kunder, bland annat med att låsa in sina kunder för att sedan kunna göra lite som man vill med dem. Tidigare har man inte riktigt haft något bra alternativ om man inte ville köpa telefonen kontant. Det finns en stor efterfrågan på att slippa bindningstider och nu kan vi erbjuda riktigt bra telefoner till väldigt konkurrenskraftiga priser utan bindningstid, helt enkelt, säger Niklas Wilhelmsson, ansvarig för Hallon, till mobil.se.
Hallon grundades i maj 2013 och erbjuder abonnemang och kontantkort till fasta priser. Operatören är mycket nöjd med hur det hittills gått med satsningen, säger Wilhelmsson.
– Vårt mobilabonnemang ”Stor”, med obegränsade samtal och sms och hela 5 GB data säljer bäst men allteftersom fler får upp ögonen för oss så ser vi att vårt mobilabonnemang ”Liten” tar andelar. Hur många kunder vi tagit in kan jag inte kommentera men att vi är väldigt glada för hur bra det går för Hallon. Det tror jag man inser när man ser att vi fortsätter komma med nya initiativ som förenklar våra kunders mobiltelefoni, säger han.