-
PLUS
Krönika: Alla kan inte köpa begagnat
-
PLUS
7 viktigaste nyheterna som kommer till Iphone, Ipad och Apple Watch
-
PLUS
Sju mobiltips för semestern – mer uppkopplad, billigare, smartare
-
PLUS
Krönika: Mobiltillverkarna låter andra göra jobbet
-
PLUS
Krönika: Hoppet lever – IOS och Android kan visa innovationskraft
-
PLUS
Mobil svarar: Airtag-alternativ, mobil för hörapparat, Sony Xperia och bäst från Google
-
PLUS
Krönika: Sonys resa från störst till obefintlig
-
PLUS
28 mobilabonnemang för under 200 kronor i månaden
-
PLUS
Krönika: Mobilen halkade och störtade ner i asfalten
-
PLUS
I stället för Gmail: Bättre e-post i mobilen
Produkt på hyllorna 2019
Ikea inleder samarbete med Sonos

Den svenska möbelgiganten Ikea inleder nu ett samarbete med den amerikanska högtalartillverkaren Sonos, som haft stora framgångar med sina trådlösa multirumslösningar på senare år. En produkt ska finnas på hyllorna under 2019, men exakt vad det handlar om vill de båda företagen inte avslöja i nuläget.
Att det är ett samarbete som går ut på att kombinera möbler med ljudlösningar behöver man förstås inte tillhöra Mensa för att räkna ut. Men exakt vad det handlar om för typ av produkt vill inget av företagen avslöja i nuläget. Först 2019 lär vi få se frukten av samarbetet, som enligt Ikea-chefen Björn Block handlar om att ”skapa produkter för hur människor lyssnar tillsammans hemma”. Ingen högoddsare, direkt.
Intressant kombination
Hur man än vänder och vrider på saken så är det ändå två ganska olika världar som möts. Ikea har ett ben stadigt i budgetvärlden och mycket kan sägas om Sonos, men knappast att det handlar om särskilt billiga produkter. Just den saken gör att det ska bli extra intressant att se vad de båda företagen har i kikaren. Ikea har satsat hårt på smarta hem-lösningar på sistone och att Sonos är en samarbetspartner med prestige i det hänseendet råder det inget tvivel om. Likaså är det förstås bokstavligen guld värt för Sonos att kunna liera sig med ett företag i Ikeas storlek.