-
PLUS
Krönika: Tunnkollaps – Motorola har 13 dagar på sig att lägga ner Edge 70
-
PLUS
Duell bästa vikbara: Samsung Galaxy Z Fold 7 mot Google Pixel 10 Pro Fold
-
PLUS
Krönika: Iphone Air kommer att floppa
-
PLUS
Nästa flaggskepp, T9, Lyca Mobile, vad är bildmotor och mer – Mobil svarar
-
PLUS
Krönika: Allt är relativt, storleken också
-
PLUS
Duell: Samsung Galaxy A17 mot Motorola Moto G56
-
PLUS
Krönika: Snabb mobil oavsett prestanda
-
PLUS
Intervju: Oppos Nordenchef om inträdet på svenska marknaden
-
PLUS
Krönika: Lanseringarna som skapar en lucka i tiden
-
PLUS
Nyheterna i Samsung One UI 8 på djupet
Någonting för nästa års nyårsfirande
IKEA släpper festfokuserade ljud- och ljusprylar
Den svenska möbeljätten fortsätter sina satsningar på modulära lösningar för moderna hem.
IKEA har utan tvekan flyttat fram positionerna på senare år när det gäller modern teknik och hur den kan implementeras i hemmet på olika sätt. En rad lösningar för smarta hem och ett samarbete med multirumsgiganterna Sonos på högtalarsidan är några av de godsaker man bjudit på. Och nu lanserar den svenska möbeljätten en festkollektion med både ljud- och ljusprylar som man valt att döpa till Frekvens. Allt är baserat kring en modulär ljudlösning som man tagit fram tillsammans med det svenska kollektivet Teenage Engineering, som är mest kända för sina fickvänliga små syntar.
Det ingår fyra högtalare i grundserien, som alla är försedda med bluetooth-uppkoppling. Dessutom får man med en spotlight och en multibelysning som går att fästa på ett tillhörande stativ om man inte vill ha ljuset tillsammans med högtalarna. Det går att förändra utseendet på produkterna genom att använda sig av olika tillbehör och det går att skala upp lösningen med fler högtalare om man är på det humöret. Ikea lanserar samtidigt en rad icke tekniskt orienterade produkter med festtema, bland annat en barstol och ett gäng tiki-inspirerade muggar. Serien kommer att säljas i begränsad upplaga på ett antal utvalda IKEA-varuhus runt om i Sverige.