-
PLUS
Krönika: Bästa prylen jag någonsin köpt
-
PLUS
Nyheterna som gör mobilens batteri bättre
-
PLUS
Krönika: 7 års uppdateringar men laddkontakten är slut
-
PLUS
Duell: Vikbara Honor Magic V5 mot Samsung Galaxy Z Fold 7
-
PLUS
Krönika Apple Intelligence: Skrattretande
-
PLUS
Oppo om Hasselblad, europeisk expansion och hur de ska lyckas
-
PLUS
Krönika: Till botten med Oppo och Oneplus
-
PLUS
Oneplus Sverigechef berättar om Oneplus 15 och AI på svenska
-
PLUS
Krönika: Tunnkollaps – Motorola har 13 dagar på sig att lägga ner Edge 70
-
PLUS
Duell bästa vikbara: Samsung Galaxy Z Fold 7 mot Google Pixel 10 Pro Fold
Någonting för nästa års nyårsfirande
IKEA släpper festfokuserade ljud- och ljusprylar
Den svenska möbeljätten fortsätter sina satsningar på modulära lösningar för moderna hem.
IKEA har utan tvekan flyttat fram positionerna på senare år när det gäller modern teknik och hur den kan implementeras i hemmet på olika sätt. En rad lösningar för smarta hem och ett samarbete med multirumsgiganterna Sonos på högtalarsidan är några av de godsaker man bjudit på. Och nu lanserar den svenska möbeljätten en festkollektion med både ljud- och ljusprylar som man valt att döpa till Frekvens. Allt är baserat kring en modulär ljudlösning som man tagit fram tillsammans med det svenska kollektivet Teenage Engineering, som är mest kända för sina fickvänliga små syntar.
Det ingår fyra högtalare i grundserien, som alla är försedda med bluetooth-uppkoppling. Dessutom får man med en spotlight och en multibelysning som går att fästa på ett tillhörande stativ om man inte vill ha ljuset tillsammans med högtalarna. Det går att förändra utseendet på produkterna genom att använda sig av olika tillbehör och det går att skala upp lösningen med fler högtalare om man är på det humöret. Ikea lanserar samtidigt en rad icke tekniskt orienterade produkter med festtema, bland annat en barstol och ett gäng tiki-inspirerade muggar. Serien kommer att säljas i begränsad upplaga på ett antal utvalda IKEA-varuhus runt om i Sverige.