-
PLUS
Krönika: Det här behöver Samsung göra för att lyckas 2026
-
PLUS
Så länge håller en mobil, snabbladdningens effekt och mer – Mobil svarar
-
PLUS
Krönika: Tre mobilhändelser som blir mina höjdpunkter 2026
-
PLUS
Mobil förutsäger mobilåret 2026 (del 1)
-
PLUS
Årets bästa produkter och viktigaste händelser – Mobil sammanfattar 2025
-
PLUS
Krönika: Okej, men hur agerar mobiloperatörerna i kaoset?
-
PLUS
Mobil svarar om telefonerna som blockeras i 2G- och 3G-nedstängningen
-
PLUS
PTS bär skulden när mobiler spärras med kort varsel
-
PLUS
Krönika: Bästa prylen jag någonsin köpt
-
PLUS
Nyheterna som gör mobilens batteri bättre
Lanserades 2012
Joors läggs ner
I ett lite abrupt meddelande till sina användare meddelar reklamfinansierade operatören Joors att äventyret är slut.
”Joors har sedan 2012 erbjudit mobilt bredband helt utan månadsavgifter. Vi skapade världens första reklamfinansierade bredbandsoperatör och har fått många nöjda, engagerade användare. Vår affärsidé var utmanande, vi har satsat väldigt mycket tid och pengar på Joors, men nu har vi inte längre möjlighet att fortsätta vår verksamhet som en svensk operatör.” Så inleds brevet som virtuella operatören Joors skickat till sina användare på onsdagen. Den 9 juni 2014 avslutas samtliga abonnemang.
Mobil talade med Joors i samband med att Wifog, en konkurrerande reklamfinansierad operatör lanserades i december 2013. Då var tonen betydligt mer optimistisk hos Joors, som planerade att lansera mobil telefoni under 2014. Företaget sa då att Joors hade 10 000 kunder.
Av brevet framgår inte varför Joors läggs ner, inte heller vad som händer med Joors abonnenter. Mer information får vi inte heller av Joors vd Tomas Olsson.
– Tyvärr ger vi ingen mer information i dagsläget än det som har gått ut till kunderna via mail allmänt via facebook, säger Tomas Olsson till Mobil Business.
