Kallar satsningen för nystart

LG mobilsatsar mer i Sverige

LG anställer fler för att nystarta affärsområdet för mobiltelefoner.

Publicerad Uppdaterad

LG är inte tydliga med vad exakt det är man prioriterat ner den senaste tiden, men de som följt LG har märkt att det sällan i samband med lansering av nya toppmodeller funnits en klar lanseringsplan för Sverige. Istället har många gånger andra länder prioriterats. 

När LG nu via ett pressmeddelande berättar att man gör en nysatsning på affärsområdet för mobiltelefoner på den nordiska marknaden handlar det om ett antal nyrekryteringar till tjänster som man får anta inte varit tillsatta alls de senaste åren.

Flera nyrekryteringar

LG uppger bland annat att Ken Son som under de senaste fyra åren lett utvecklingen av affärsområdet Home Entertainment nu utsetts till produktchef för affärsområdet Mobile Communication och att man genomför rekryteringar även inom försäljning, marknadsföring, och produkthantering för att stärka mobilsatsningen i Norden.

Ett exempel på satsningen ska vara lanseringen av LG V30 som dock lanserades redan på IFA-mässan i september men alltså först nu kommer till svenska butiker. Telefonen finns tillgänglig för förbokning nu och ska börja levereras efter jul enligt LG. Prislappen för telefonen stannar då på 9000 kronor.