-
PLUS
Krönika: Alla kan inte köpa begagnat
-
PLUS
7 viktigaste nyheterna som kommer till Iphone, Ipad och Apple Watch
-
PLUS
Sju mobiltips för semestern – mer uppkopplad, billigare, smartare
-
PLUS
Krönika: Mobiltillverkarna låter andra göra jobbet
-
PLUS
Krönika: Hoppet lever – IOS och Android kan visa innovationskraft
-
PLUS
Mobil svarar: Airtag-alternativ, mobil för hörapparat, Sony Xperia och bäst från Google
-
PLUS
Krönika: Sonys resa från störst till obefintlig
-
PLUS
28 mobilabonnemang för under 200 kronor i månaden
-
PLUS
Krönika: Mobilen halkade och störtade ner i asfalten
-
PLUS
I stället för Gmail: Bättre e-post i mobilen
Tar över
Logitech köper Jaybird

Tillbehörstillverkaren Logitech utökar sitt utbud med att inkludera en sportigare ljudportfölj.
Sättet människor lyssnar på musik har förändrats genom åren. Det är något som inte gått obemärkt förbi Logitech. Från att främst ha sysslat med pc-tillbehör som tangentbord, möss och spelkontroller så har företaget sakta men säkert expanderat produktutbudet till andra områden. Musiktillbehör som inte sitter fast vid en dator är en självklar del i den expansionen för ett företag som Logitech. Redan 2008 köpte företaget hörlurstillverkaren Ultimate Ears och nu köper företaget även upp Jaybird, till en kostnad av uppskattningsvis 50 miljoner dollar (cirka 407 miljoner kronor).
Varför köpa en till när man redan har en kan man fråga sig? Det som verkar ha fångat Logitech:s intresse är Jaybirds fokus på musiktillbehör för sport- och träningsintresserade människor, folk med så kallad aktiv livsstil.
Enligt inlägget på Logitech:s blogg så kommer Jaybird att få behålla sitt varumärke och företagets utvecklingsavdelning.