-
PLUS
Krönika: Bra jobbat! Du har simmat 1 meter – se alla uppgifter om ditt träningspass här
-
PLUS
Airpods: 11 tips för att hitta okända funktionerna och lösa vanliga problem
-
PLUS
Googles Pixel 10-lansering på djupet
-
PLUS
Krönika: När AI behöver en ständig övervakare
-
PLUS
Långtidstest: Samsung Galaxy S25
-
PLUS
Krönika: När AI meckar med våra bilder utan att vi bett om det
-
PLUS
Allt du behöver veta om mobilens skärm
-
PLUS
Krönika: Tunnare telefoner som gör skillnad
-
PLUS
Specialtest: Dubbel batteritid med esim i Galaxy Watch 8 Classic
-
PLUS
Krönika: In i framtiden med en uråldrig mobil
Tar över
Logitech köper Jaybird

Tillbehörstillverkaren Logitech utökar sitt utbud med att inkludera en sportigare ljudportfölj.
Sättet människor lyssnar på musik har förändrats genom åren. Det är något som inte gått obemärkt förbi Logitech. Från att främst ha sysslat med pc-tillbehör som tangentbord, möss och spelkontroller så har företaget sakta men säkert expanderat produktutbudet till andra områden. Musiktillbehör som inte sitter fast vid en dator är en självklar del i den expansionen för ett företag som Logitech. Redan 2008 köpte företaget hörlurstillverkaren Ultimate Ears och nu köper företaget även upp Jaybird, till en kostnad av uppskattningsvis 50 miljoner dollar (cirka 407 miljoner kronor).
Varför köpa en till när man redan har en kan man fråga sig? Det som verkar ha fångat Logitech:s intresse är Jaybirds fokus på musiktillbehör för sport- och träningsintresserade människor, folk med så kallad aktiv livsstil.
Enligt inlägget på Logitech:s blogg så kommer Jaybird att få behålla sitt varumärke och företagets utvecklingsavdelning.