-
PLUS
Krönika: Därför kan vi förvänta oss en ny Windows-telefon
-
PLUS
Krönika: Bra jobbat! Du har simmat 1 meter – se alla uppgifter om ditt träningspass här
-
PLUS
Airpods: 11 tips för att hitta okända funktionerna och lösa vanliga problem
-
PLUS
Googles Pixel 10-lansering på djupet
-
PLUS
Krönika: När AI behöver en ständig övervakare
-
PLUS
Långtidstest: Samsung Galaxy S25
-
PLUS
Krönika: När AI meckar med våra bilder utan att vi bett om det
-
PLUS
Allt du behöver veta om mobilens skärm
-
PLUS
Krönika: Tunnare telefoner som gör skillnad
-
PLUS
Specialtest: Dubbel batteritid med esim i Galaxy Watch 8 Classic
Folk vill hellre titta än spela
Netflix spelsatsning inte speciellt populär

1,7 miljoner spelare varje dag, men planen är att fördubbla mängden spel.
Netflix satsning på att erbjuda sina prenumeranter spel som komplement till film och TV-serier går inget vidare. Detta enligt analyser gjorda av analysföretaget Apptopia. Enligt deras siffror har Netflix drygt 1,7 miljoner spelare dagligen fördelat över deras samlade spelutbud, vilket sett till tjänstens ungefär 220 miljoner användare vilket betyder att mindre än en procent av de potentiella användarna spelar Netflix-spel. För tillfället finns det runt 25 spel tillgängliga för prenumeranterna, men planen är att det ska växa till ett femtiotal vid årsskiftet.
Utöver spelsatningen som till viss del handlar om spel som baserar sig på tjänstens filmer och serier, har Netflix även börjar med mer traditionella Netflix-produktioner som baserar sig på olika spel.