-
PLUS
Köp mobil billigt: Så gör du
-
PLUS
Krönika: Det bästa är inom räckhåll
-
PLUS
Vad hände med Samsungs samtalsinspelning och 8 andra frågor: Vi svarar
-
PLUS
8 smarta tips för Google Foto – Ta kontroll över bilderna i påsk
-
PLUS
Krönika: Nej AI, jag vill inte vara din kompis eller partner
-
PLUS
Kommentar: Hindren som stoppar Tre
-
PLUS
Tips: 8 knep till Googles anteckningsapp Keep
-
PLUS
Apple Intelligence påminner mig om något betydligt bättre
-
PLUS
Mobils stora guide till Apple Intelligence i Iphone
-
PLUS
Krönika: Mobiltillverkare för första gången, igen
Apple utvidgar mängden annonser
Nu kommer fler annonser till App Store

Apple inleder nu sin nya policy för att visa annonser.
Det har redan tidigare talats om att Apple vill öka sina intäkter från App Store genom att introducera fler möjligheter att visa annonser. Nu står företaget beredda att introducera dessa nya annonsvisningar som kommer att inledas den 25 oktober i samtliga länder utom Kina. Bland annat kommer det att dyka upp annonser under fliken "Idag" och i botten av individuella app-sidor i App Store. Annonserna kommer att ha en blå bakgrund samt en annonsikon.
Den nya annonsvisningar har väckt en hel del kritik, inte bara från personer som inte vill se fler annonser utan även från utvecklare. Detta eftersom det nu blir svårare för utvecklare att få sina appar exponerade där appar tidigare kunde visas upp för att de hade uppnått en tillräckligt stor popularitet. Nu hävdar utvecklare att den typen av självdrivande exponering försvinner så att man nu måste köpa annonsutrymme, med allt vad det innebär, för att få exponering. Om det då handlar om appar som är gratis eller är väldigt billiga, menar utvecklare att exponeringen blir obefintlig då annonskostnaderna blir högre än eventuella intäkter.