-
PLUS
24 timmar med nya Samsung Galaxy
-
PLUS
Samsungs lansering av Galaxy Z Flip 7, Z Fold 7 och Galaxy Watch 8 på djupet
-
PLUS
Krönika: När en mobiltelefon förtjänar en allvarlig varning
-
PLUS
Mobil svarar: Uppdateringskrav, Doro-kritik, bättre ljud, Huawei-alternativ och mer
-
PLUS
Krönika: Att bryta dominans med bättre som inte är dyrare
-
PLUS
Upptäck alla möjligheter med din Garmin-klocka – Våra bästa tips del 2
-
PLUS
Krönika: Apple Watch i Android väcker drömmen
-
PLUS
Upptäck alla möjligheter med din Garmin-klocka – Våra bästa tips del 1
-
PLUS
Krönika: Alla kan inte köpa begagnat
-
PLUS
7 viktigaste nyheterna som kommer till Iphone, Ipad och Apple Watch
Kan dubblera intäkterna för Q2
Nya One M8 kan lyfta tyngda HTC

Omtalade HTC One M8 har inledningsvis sålt betydlig bättre än föregångaren One M7. Nu förväntar sig företaget att intäkterna ska dubbleras under årets andra kvartal.
HTC - tidigare kungar i Androidvärlden - har gjort en ordentlig kräftgång under de senaste åren när det gäller försäljning och vinster.
Förra årets toppmodell HTC One, med modellbeteckningen M7, hyllades mer eller mindre unisont i pressen, men de stora försäljningsframgångarna lyste med sin frånvaro.
Tillverkaren släppte nyligen sin nya flaggskeppsmodell HTC One M8, och nu verkar det som HTC i alla fall inledningsvis har haft mer vind i seglen när det gäller försäljningen.
Jack Tong, HTC-chef i norra Asien. gick nyligen ut med uttalande där han berättade att M8-modellen har sålt bättre under årets andra kvartal än vad HTC One M7 gjorde under samma period förra året. Modellen sägs ha en ”stark försäljning” i Afrika, Europa och Mellanöstern.
HTC presenterade nyligen sin prognos för andra kvartalet 2014, och enligt förväntningarna kommer företaget att dubblera sina intäkter jämfört med motsvarande period under 2013.
Men det är inte bara försäljningen av HTC One M8 som uppges ligga bakom den förväntade intäktsökningen. Företaget pekar även på att mellanklassaren Desire 816 ska ha sålt bra, samt på god försäljning inom det så kallade instegssegmentet (läs: billigare modeller) i Kina och Indien.