-
PLUS
Krönika: Alla kan inte köpa begagnat
-
PLUS
7 viktigaste nyheterna som kommer till Iphone, Ipad och Apple Watch
-
PLUS
Sju mobiltips för semestern – mer uppkopplad, billigare, smartare
-
PLUS
Krönika: Mobiltillverkarna låter andra göra jobbet
-
PLUS
Krönika: Hoppet lever – IOS och Android kan visa innovationskraft
-
PLUS
Mobil svarar: Airtag-alternativ, mobil för hörapparat, Sony Xperia och bäst från Google
-
PLUS
Krönika: Sonys resa från störst till obefintlig
-
PLUS
28 mobilabonnemang för under 200 kronor i månaden
-
PLUS
Krönika: Mobilen halkade och störtade ner i asfalten
-
PLUS
I stället för Gmail: Bättre e-post i mobilen
Nu fattas bara ett mörkerläge
Omdesignade Playbutiken nu officiellt lanserad

Google har givit Playbutiken ett rejält ansiktslyft.
Även Googles Playbutik ska förstås se ut som andra Googleprodukter. Därför har man sedan en lång tid tillbaka jobbat med att förse den digitala butiken med Googles Material-utseende. Vissa användare har redan sedan så långt tillbaka som i maj fått se Playbutiken i sin nya och luftiga skrud, men nu rullas den nya designen officiellt ut till samtliga användare. Den nya Playbutiken ger en renare och mer tydlig användarupplevelse, som innebär att det faktiskt är enklare att både upptäcka nya appar och leta upp specifika appar. I viss mån tycks Google ha inspirerats av Apples motsvarighet App Store.
En av de mer iögonfallande nyheterna är den navigationspanel som nu mer huserar i botten av skärmen. Dessutom är den nya Playbutiken väldigt vit jämfört med den gamla. Den som inte gillar den saken efterlyser med stor sannolikhet ett mörkerläge, och med tanke på att Google tycks förse allt fler av sina appar med just den saken, så lär det inte dröja innan även Playbutiken begåvas med den åtråvärda egenskapen.